New Yorkin autonäyttelyssä esiteltiin uudistunut 2017 Nissan GT-R, joka on kokenut nyt merkittävimmän uudistuksen vuoden 2007 ensilanseerauksen jälkeen.

Nissan GT-R:n kohdalla yleensä jokainen uudistus on tehty ainoastaan suorituskyvyn parantamiseksi, ja niin on tälläkin kertaa. Uudistettu etusäleikkö mahdollistaa tehokkaamaan moottorin jäähdytyksen, kun taas vahvistettu konepeltiä on lisää ajovakautta suurilla ajonopeuksilla. Myös etuspoileri ja puskuri ovat saaneet uutta muotoa tuottamaan entistä enemmän pitoa eturenkaille. Perän muodoissa uutta ovat mm. ilmanpoistoaukot pakoputkien vieressä.

Nissan GT-R 2017_03Vaikka Nissan GT-R onkin täysverinen urheiluauto, löytyy sisätiloista myös ripaus luksusta. Täysin uudistettu kojelauta ja mittariston reunus ovat saaneet korkealaatuisen nahkaverhoilun, jonka tarkka tikkaus kertoo japanilaisesta TAKUMI-käsityötaidosta. Myös kojelaudan keskellä olevaa ohjauspaneelia on parannettu ja yksinkertaistettu. Integroitujen navigointi- ja audiosäätimien ansiosta kytkimiä on enää yksitoista, kun niitä oli edellisessä mallissa kokonaista 27.

Nissan GT-R 2017_04Nissan GT-R:n moottorina on edelleen suorituskykyinen, 3.8-litrainen V6-tuplaturbo. Tehoja se tuottaa nyt riittävältä kuulostavat 565 hevosvoimaa. Huippuvääntö on 633 Newtonmetriä.Ja kuten ennenkin, moottorit valmistuvat käsityönä. Nissan GT-R:n yksi tunnusmerkeistä on aina ollut huikea äänimaailma. Uusien titaaniäänenvaimentimien ja Active Sound Enhancement (ASE) ‑järjestelmän ansiosta GT-R:n tehot kuulostavat entistäkin paremmilta.

Jotta tehoista pääsee myös nauttimaan, on erityisesti kaarreajo-ominaisuuksia parannettu entisestään. Jäykempi kori ja uudistettu jousitus takaavat paremman ajovakauden ja käsiteltävyyden nopeissa kaistanvaihdoissa sekä mahdollistavat suuremmat kaarrenopeudet.

Nissan GT-R 2017_02