Jos omalla Audi R8:lla aikoo näyttäytyä kaupungilla vain kesäisin, niin miksei saman tien valitsisi avoversiota. Avoautolla ajaessa ihmiset helpommin tunnistavat kuka on ratin takana. Ja jos kateellinen liiketuttu sattuu kohdalle, niin sähköhydraulisesti toimivan katon saa kätevästi suljettua 20 sekunnissa. Ja jopa 50 km/h nopeudessa.
Vaikka ahdetut moottorit yleistyvät myös urheilumalleissa, Audi R8 -mallissa on edelleen käytössä vapaastihengittävä moottori. Tosin se ei merkitse että autoa vaivaisi tehonpuute. Audi R8 Spyderin 5.2-litrainen V10 tuottaa tehoa riittävältä kuulostavat 397 kW (540 hv) ja vääntöä 540 Nm.
7-vaihteinen S tronic -automaattivaihteisto välittää moottorin tehot kaikille neljälle pyörälle uuden quattro-nelivetojärjestelmän kautta. Autolla siis uskaltaa ajella myös sadekelillä. Tosin kannattaa olla varovainen kaasupolkimen kanssa. Audi R8 Spyder kiihtyy satasen vauhtiin 3,6 sekunnissa. Kiihtyvyys loppuu vasta kun saavutetaan 318 km/h huippunopeus.
En tiedä kiinnostaako ketään varsinaisesti auton taloudellisuus, mutta onhan se mukava tietää että uusi Audi R8 Spyder on kymmenisen prosenttia taloudellisempi kuin edeltävä malli. Auton keskikulutukseksi ilmoitetaan 11,7 l/100km. CO2-päästöt ovat 277 g/km.
