Miura, Countach, Diablo, Murcielago, Gallardo…Nämä Lamborghini-mallit kuulostavat tutuilta ja useimmat myös tunnistavat ne nähdessään. Moni saattaa pitää legendaarista Miuraa ensimmäisenä Lamborghini-urheiluautona, mutta sitä se ei ollut. Ennen legendaarisen Miuran esittelyä Lamborghini valmisti jo 350 GT-mallia. Lamborghinin historiaan mahtuu myös muita hieman harvinaisempia malleja, kuten Urraco, Jalpa ja Espada…

Lamborghini 350 GT (1964-1966)

Lamborghini 400 GT350 GT:n prototyyppi esiteltiin vuonna 1963, ja auton tuotanto alkoi seuraavana vuonna. 3.5-litraisella V12-moottorilla varustettu malli tarjosi kohtuullisen hyvän suorituskyvyn. Auton huippunopeus oli 250 km/h. Vuonna 1966-mallin korvasi 4.0-litraisella V12-moottorilla varustettu 400 GT, jonka moottori tarjosi samat tehot (320 hv) mutta enemmän vääntöä. 350 GT-mallia valmistui reilut 100 yksilöä, ja 400 GT-mallia 250 kpl.

Lamborghini Islero (1968-1969)

Lamborghini IsleroIslero-malli jäi pahasti Miuran varjoon, joten sen tarina jäi melko lyhyeksi. Autoa valmistettiin vain vuosina 1968 ja -69. Valmistusmäärä nousi kuitenkin 225 kappaleeseen, joista 70 oli ylellisempiä Islero S-malleja.

Lamborghini Jarama (1970-1976)

Lamborghini JaramaIsleron seuraaja oli vuonna 1970 esitelty Jarama. Bertonen suunnittelema Jarama oli yksi Ferruccio Lamborghinin suosikkimalleista tarjoten sekä tehoa että ajomukavuutta. Autossa oli 350-hevosvoimainen V12-moottori, jonka avulla saattoi saavuttaa 260 km/h huippunopeuden. Vuonna 1972 esiteltiin Jarama S, joka tarjosi 15 hevosvoimaa lisää tehoa ja uudelleen suunnitellun matkustamon.

Lamborghini Espada (1968-1978)

Lamborghini EspadaEspada oli yksi Lamborghinin menestysmalleista. Bertonen suunnittelema ja valmistama, 4-paikkainen Espada tarjosi tilaa koko perheelle ja mukaan mahtuivat myös matkatavarat. Auton 4.0-litrainen V12 tuotti tehoa 325-350 hevosvoimaa. Vuodesta -74 lähtien Espada oli saatavissa myös Chryslerin 3-nopeuksisella automaattivaihteistolla varustettuna. Espada-malleja valmistui kaikkiaan 1227 kappaletta.

Lamborghini Urraco (1972-1979)

Lamborghini UrracoBertonen muotoilema Urraco oli 2+2-paikkainen coupe. Sen oli tarkoitus olla edullisempi urheiluauto, asettuen samaan hintaluokkaan Porschen kanssa. Autoa varten suunniteltiin uusi V8-moottori, jota valmistettiin kolmena versiona; 2.0-litrainen (182hv), 2.5-litrainen (220hv) ja 3.0-litrainen (250hv). Lamborghinin suunnitelmissa oli valmistaa 2000 autoa vuodessa, mutta menestys jäi melko vaatimattomaksi. Autoja valmistui kaikkiaan vain 780 kappaletta.

Lamborghini Silhouette (1976-1979)

Lamborghini SilhouetteSilhouette oli Urraco-mallista kehitetty targa-kattoinen avomalli, jonka avulla Lamborghinin oli tarkoitus valloittaa Amerikan markkinat. Ostajia houkuteltiin 3.0-litraisen V8-moottorin voimin, joka tuotti tehoa 250 hevosvoimaa ja mahdollisti autolle 260 km/h huippunopeuden. Auto ei kuitenkaan saavuttanut odotettua menestystä. Silhouette-malleja valmistui vaatimattomat 53 kappaletta.

Lamborghini Jalpa (1981-1988)

Lamborghini JalpaJalpa seurasi Silhouette-mallia paljon paremmalla menestyksellä. Auton kori sai uutta muotoa, ajo-ominaisuuksia parannettiin mukavammiksi ja moottoriksi vaihtui nyt 3.5-litrainen V8. Autoja valmistui kaikkiaan 420 kappaletta. Vuonna 1988 päättynyt valmistus päätti samalla myös V8-moottoristen Lamborghinien aikakauden.

Lamborghini LM 002 (1986-1992)

Lamborghini LM 002Lamborghinin mallistoon kuului 80-luvulla myös urheilullinen maasturi. Moottorina oli Countach-mallista lainattu, 5.2-litrainen V12. Hevosvoimia moottori tuotti 444, joten ainakaan tehot eivät loppuneet kesken. Toisaalta myös auton kulutus oli sitä luokkaa että se kiinnosti lähinnä öljysheikkejä. LM 002 –maastureita valmistui 300 kappaletta.