Geneven autonäyttelyssä ensimmäisen esiintymisensä tehnyt Lotus Evora Sport 410 on nyt viimeistelty tuotantokuntoon. Uutuus on nyt Lotus Evora -malliston suorituskykyisin versio.
Evora Sport 410:ssä on käytetty runsaasti hiilikuituosia, mukaanlukien yksiosainen hiilikuidusta valmistettu takaluukku. Paitsi että hiilikuidusta valmistetut korinosat näyttävät hyvältä, auttavat ne myös painonhallinnassa. Hiilikudun käytöllä auton painoa on saatu pudotettua 70 kiloa. Esimerkiksi hiilikuituiset istuimet ovat 9 kiloa vakiota kevyemmät. Evora Sport 410:n omapaino on 1280 kiloa. Jos valitsee lisävarusteena saatavan, titaniumista valmistetun putkiston, putoaa paino vielä 10 kiloa lisää.
Myös alusta on päivitetty. Auto on 5 mm matalampi, ja autossa on jäykemmät jouset sekä iskarit, jotta korin kallistelut pysyvät entistä tehokkaammin hallinnassa. Autossa on erityisen kevyet, alumiiniset takovanteet, joiden ympärille on kääritty Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat. Myös auton aerodynamiikkaa on viimeistelty tarjoamaan vakaampi ajokäytös kovissa nopeuksissa.
Autossa on mekaanisesti ahdettu, 3.5-litrainen V6-moottori, joka tarjoaa nyt tehoa 410 hevosvoimaa ja vääntöä 410 Nm. Vaihteistoksi on tarjolla joko 6-vaihteinen manuaali tai 6-portainen automaattivaihteisto. Automaatilla kiihdytys satasen vauhtiin onnistuu 4,1 sekunnissa. Manuaali on parhaimmillaan vain sekunnin kymmenyksen hitaampi. Vaikka manuaali on kiihdytyksessä hieman hitaampi, tarjoaa se enemmän ajamisen fiilistä, ja manuaalilla voi myös tavoitella kovempia huippunopeuksia, jopa 305 km/h. Automaatilla huiput jäävät vaivaiseen 285 km/h.
Autossa on kaksi ajo-ohjelmaa; Sport ja Race. Valinta vaikuttaa mm. kaasupolkimen vasteeseen ja ajovakaudenhallintaan. Race-tilassa auto sallii kuljettajan kokeilla rajojaan rohkeammin, ennen kuin ajovakaudenhallinta puutuu peliin ja palauttaa auton keulan taas menosuuntaan.
Lotus-mallistoon voi tutustua Lot