BMW on huomannut että kaikille ei riitä edes M3-mallin suorituskyky, vaan välillä ominaisuuksia pitää viedä vielä pidemmälle. BMW M3 erikoisversioilla on takanaan jo kohtuullisen pitkä historia, sillä ensimmäinen erikoispainos esiteltiin jo vuonna 1988 E30 BMW M3 Evolution-mallin muodossa. Uusin tulokas tähän erikoismallien sarjaan on ensi vuonna valmistettava BMW M3 CS.

M3 CS -mallin 3.0-litrainen kutoskone on saanut pienen piristyksen vakiomalliin verrattuna. Moottori tarjoaa tehoa 460 hevosvoimaa, siis 10 enemmän kuin Competition -paketilla varustettu M3. Moottorin jatkeena on 7-portainen M DCT (Double Clutch Transmission) -vaihteisto. Vaihteisto toimii täysin automaattisesti, mutta kuljettaja voi tehdä myös omia valintojaan ohjauspyörän vaihdevivuilla käskyttämällä.

BMW M3 CS kiihtyy satasen vauhtiin 3,9 sekunnissa. Autossa on vakiona M Driver’s Package, mikä poistaa rajoittimen. Huippunopeudeksi voi nyt tavoitella 280 km/h lukemaa. Kulutuslukemat eivät ole kovin merkityksellisiä urheiluautossa, mutta kerrotaan nekin jos jotakuta kiinnostavat. Auton yhdistetty kulutus on 8,3 l/100km ja CO2-päästöt 194 g/km.

M Suspension -alusta, M Dynamic Mode -ajotila ja Active M Differential kuuluvat vakiovarsuteluun. Autossa on vakiota urheilullisempi putkisto, jotta punaisen starttinappulan painallussa aiheuttaa hyvän fiiliksen myös akustisesti. Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slick -renkaat (265/35 R 19 edessä, 285/30 R 20 takana) varmistavat, että BMW M3 CS viihtyy yhtä hyvin radalla kuin kadulla. Jos kuitenkin haluaa ajaa myös sadekelillä ilman ylimääräistä jännitystä, on auto saatavissa myös Michelin katurenkailla.

Varasta omasta autosta voi tehdä vuoden 2018 alussa. Auton valmistus alkaa maaliskuussa 2018, mutta erikoismallia valmistuu vain rajoitettu  1200 kappaleen erä, joten kannattaa olla nopeiden joukossa.