Uuden Porsche Cayenne -malliston huipulta löytyy tietysti Turbo-versio. Ja Porschelle tyypilliseen tapaan auton suorituskykyä on jälleen hieman paranneltu.
Uuden Porsche Cayenne Turbon voimanlähteenä on 4.0-litrainen V8-kaksoisturbomoottori. Moottorin turboahtimet on sijoitettu sylinteririvien V-muodon sisään. Lyhemmän palotilojen ja ahtimien välisen etäisyyden ansiosta moottorin vaste on entistä parempi. Ahtimien sijoittelu lisää myös moottorin tehoa huomattavasti. Lisäetuna on moottorin entistä pienempi koko, jonka ansiosta se on voitu asentaa alemmaksi.
Moottori tuottaa tehoa 404 kW (550 hv), mikä on 30 hv enemmän kuin edeltävässä mallissa. Huippuvääntö on 770 Nm, eli 20 newtonmetriä entistä enemmän. Moottorin jatkeena on kahdeksanvaihteinen Tiptronic S vaihteisto ja Porsche Traction Management (PTM) nelivetojärjestelmä. Uusi Cayenne Turbo kiihtyy 0-100 km/h vaatimattomasti 4,1 sekunnissa ja huippunopeus on 286 km/h. Sport Chrono -paketilla auto paketilla päästään jo alle neljän sekunnin (3,9 s).
Auton jousitusvara on laajentunut uuden kolmikammioisen ilmajousituksen ja aktiivisen PASM-iskunvaimennusjärjestelmän yhdistelmän ansiosta. Maavara voidaan säätää manuaalisesti kuuteen eri korkeuteen maaston mukaan. Ajokorkeus säätyy myös aktiivisesti viiden maantie- tai maastoajoon tarkoitetun ohjelman asetusten mukaan. Uutuusmallissa on urheiluautomaisesti eri rengaskoot etu- ja taka-akseleilla, vakiona 285/40 edessä ja 315/35 takana. Tämä ratkaisu lisää renkaiden tuottamaa pitkittäis- ja sivuttaispitoa.
Uusi Cayenne Turbo on ensimmäinen katumaasturi, jonka aerodynaamisiin ominaisuuksiin kuuluu aktiivinen kattospoileri. Ajotilanteen mukaan spoileri voi vähentää polttoaineen kulutusta, tai luoda taka-akselille lisää downforcea. Ilmajarruasennossa se lyhentää jarrutusmatkaa peräti kahdella metrillä, kun auto pysäytetään äkkijarrutuksella 250 km/h:n nopeudesta.
Cayenne Turbon aerodynaamiset ominaisuudet täydentävät vakiovarusteluun kuuluvien PSCB-jarrujen tehoa. Niiden teräksiset jarrulevyt on päällystetty volframikarbidipinnoitteella, joka parantaa levyjen ja jarrupalojen välistä kitkaa ja vähentää siten jarrujen kulumista ja pölyämistä. Lisävarusteena on saatavissa myös hiilikuitukeraamiset Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jarrut.
Porsche Cayenne Turbon lähtöhinta on 256 818,02 euroa. Uutuus tulee markkinoille Euroopassa tämän vuoden loppupuolella.