Kuinka paljon tehoa urheiluauto vaatii? Valtaosalle kuljettajista saattaisi perus-Corvetten 460 hevosvoimaa riittää hyvin. Aina löytyy kuitenkin niitä, jotka haluavat vielä vähän enemmän. Sitten ehkä ratkaisuksi käy Corvetten kilpamallista vaikutteita saanut 650-hevosvoimainen Z06. Kaikkeen kuitenkin tottuu ja aina haluaa lisää. Heitä silmällä pitäen Chevrolet on esitellyt Corvette-malliston huipulle uuden ZR1-version.

2019 Chevrolet Corvette ZR1 -mallissa on LT5 6.2-litrainen V8. Jotta tästä pienestä padasta saadaan vielä vähän enemmän ruutia, on sen hengitystä parantamaan asennettu mekaaninen ahdin. Ahtimen avulla moottori tuottaa terveeltä kuulostavat 563 kW eli 755 Amerikan heppaa, eli eurooppalaisittain 766 hevosvoimaa. Takapyörillä saattaa olla tekemistä myös 969 Nm huippuväännön hallitsemisessa. Moottorin jatkeeksi on valittavissa joko 7-vaihteinen manuaali tai 8-portainen automaattivaihteisto. Chevrolet ei vielä paljastanut auton suorituskykylukemia, mutta jotain voidaan päätellä siitä, että hieman alitehoinen Corvette Z06 kiihtyy satasen vauhtiin noin 3 sekunnissa.

ZR1-malliin on tarjolla kaksi eri aerodynamiikkapakettia. Perusversio on varustettu matalalla takaspoilerilla. Perusversio tarjoaa kovemman huippunopeuden, jonka luvataan olevan yli 210 mph eli 338 km/h. Matalakin takasiipi tuottaa kuitenkin runsaasti pitoa taka-akselille, jopa 70 prosenttia enemmän kuin Z06 perusmallina. Onneksi Amerikassa autoja ei suunnitella enää pelkästään vain suorille, vaan niiden halutaan selviytyvän myös mutkista vauhdikkaasti. Jos ZR1:llä haluaa taittaa mutkiin vielä vähän kovempaa, voi auton valita radalle sopivan ZTK Performance Package -varustelun. Ratapakettiin sisältyy säädettävä korkeampi takasiipi, joka painaa Corvetten perää tien pintaa vasten jopa 400 kilon voimalla. ZTK -pakettiin sisältyvät myös etuspoileri ja Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat.

Sebring Orange Design Package

Autoon on valittavissa myös uusi Sebring Orange Design Package, jonka huomiota herättävin yksityiskohta on tietysti oranssi maalipinta. Varusteluun kuuluvat myös oranssit jarrusatulat, oranssit turvavyöt, matkustamon oranssi kontrastitikkaus ja pronssinväriset koristelistat. Autossa on vakiona nahkapenkit, mutta saatavissa ovat myös tuuletetut istuimet, Bose-audiojärjestelmä, Performance Data Recorder, hiilikuitukoristeltu ohjauspyörä ja kilpa-automaiset Competition-istuimet.

Uusi Corvette ZR1 tulee Amerikan mantereella myyntiin keväällä 2018. Kuten Chevrolet asian osuvasti totetaa ”It’s good to be the King”.