Uusi Audi RS 5 Coupe on ottanut paikkansa Audi A5 -malliston ärjyimpänä versiona. Nyt heti alkuun täytyy  kertoa huonoja uutisia. Edeltävästä mallista tuttu 4.2-litrainen V8 on unohdettu, ja sen on korvannut pienempi moottori. Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Uutuus on sentään turboahdettu. Tehoja siis löytyy, itseasiassa yhtä paljon kuin edeltäjästä.

Audi RS 5 Coupen moottorina on nyt 2.9-litrainen, V6-biturbo. 2.9 TFSI tuottaa tehoa 331 kW (450 hv) ja vääntöä 600 Nm. Vääntöä on siis 170 Nm enemmän kuin ennen. Moottorin tehot välittyvät 8-portaisen automaattivaihteiston ja quattro-nelivedon kautta 40:60 -suhteessa etu- ja taka-akselin kesken. Suomeen tuotavissa malleissa on vakiona aktiivinen takatasauspyörästön lukitusjärjestelmä, joka jakaa aktiivisesti voimaa takapyörien välillä. Audi RS 5 Coupe kiihtyy satasen vauhtiin 3,9 sekunnissa. Auton yhdistetty kulutus on 8,7 l/100 km, mikä vastaa 197 g/km CO2-päästöä.

Audi RS 5 Coupe -mallin vakiovarusteluun kuuluvat mustat, Alcantara/nahkaverhoillut RS-urheiluistuimet, joiden selkänojissa on RS-logot. Lisävarusteena istuimet on saatavilla nappanahkaverhoiltuna ”hunajakenno”-tikkauksella. Nahalla päällystetty RS-monitoimiurheiluohjauspyörä on alaosastaan tasainen. Lisävarusteena saatavilla oleva Audi virtuaalinen mittaristo näyttää tietoa muun muassa rengaspaineista, vääntömomentista ja g-voimista.

Mallin urheilullisuutta korostavat myös tunnusmerkillinen RS-diffuusori, ovaalinmuotoiset pakoputkien päät ja takaspoileri. Audi RS 5 -mallissa on vakiona 19” alumiinivanteet ja lisävarusteena on saatavilla myös 20” alumiinivanteita.