2018 Ford Mustang on entistä virtaviivaisempi, nopeampi ja teknologisesti kehittyneempi. Auton ulkoisiin uudistuksiin lukeutuvat matalampi konepellin profiili ja ärhäkämpi keulailme. Peräilmettä korostavat uudelleensuunniteltu takapuskuri ja diffuusori. Mustangin ajovalot, päiväajovalot, takavalot ja vilkut on kaikki toteutettu LED-tekniikalla.

Kuten aikaisemmin, Mustang on saatavissa Euroopan markkinoilla kahdella eri moottorilla; 5.0 V8 ja 2.3 EcoBoost. Uuden V8-moottorin huipputeho on noin 450 hevosvoimaa, kun taas turboahdettu EcoBoost tarjoaa 290 heppaa. Moottoreiden pariksi on valittavissa joko 6-vaihteinen manuaali, tai 10-pykäläinen automaattivaihteisto. Uusi automaattivaihteisto hyödyntää reaaliaikaista, mukautuvaa vaihtojen ajoitusta, mikä mahdollistaa paremman polttoainetaloudellisuuden ja kiihtyvyyden.

Uudet ajotilat ”Drag Strip” ja räätälöitävä ”My Mode” täydentävät Normal-, Sport-, Track- ja Snow/Wet-ajotilojen valikoimaa. Active Valve Performance Exhaust -teknologiaan sisältyy naapurit huomioiva ”Good Neighbour” -tila, joka hillitsee pakoputken tuottamaa melua eikä siten häiritse naapureita. Tosin kuka voisi pahastua amerikkalaisen V8-moottorin kauniista soinnista. Mustangin lisävarusteisiin lukeutuu myös uusi MagneRide-iskunvaimennusjärjestelmä.

Ford odottaa, että Drag Strip -tilan ollessa käytössä uusi, 5.0-litraisella V8-moottorilla varustettu Mustang on yhtiön toistaiseksi nopein. Sen odotetaan kiihtyvän 0–100 km/h alle 4 sekunnissa.

2018 Ford Mustang
JAA