Henkell Trockenin kuohuviinien tarina alkoi noin 150 vuotta sitten. Suomessakin juoma on tullut tutuksi, sillä Henkell Trocken -kuohuviinien myynti alkoi Suomessa jo ennen kieltolakia.
Toisen maailmansodan jälkeen Henkell Trockenin maine kasvoin ja tuotteesta tuli lähestulkoon synonyymi saksalaiselle kuohuviinille. Nykyisin Henkell Trocken on Saksan tunnetuin ja kansainvälisin kuohuviinibrändi.
Nyt Henkell Trocken Sekt -kuohuviini on saanut uuden kultaisen ilmeen ja ulkoasun. Kultaisen teeman innoittajana on toiminut saksalaisen taitelija Robert Weberin modernia taidetta edustava maalaus ”Come una reliquia”, joka on esillä Henkellin pääkonttorin marmorisalissa Saksan Wiesbadenissa.
Uuden kultaisen ulkoasun saanut Henkell Trocken Limited Gold Edition on saatavilla Alkosta toukokuuhun 2018 saakka.
