Honda esitteli Civic Type R:n uusimman painoksen. Uusimman sukupolven Civicin pohjalle rakennettu tehomalli on kehitetty kokonaan uudelleen. Ja jos Type R ei mallinimenä vielä kerro tarpeeksi, niin viimeistään auton ulkomuoto paljastaa mistä tässä autossa on kyse.

Auton 2.0-litrainen VTEC TURBO -moottori on viritelty entistä tehokkaammaksi. Moottorin huipputeho on 228 kW (320 hv) ja suurin vääntömomentti 400 Nm. Kaasuun vastaavuutta on parannettu optimoimalla moottorin elektroniikan säätöjä. Autossa on kuusivaihteinen manuaalivaihteisto, joka toimii vielä aiempaakin tarkemmin ja napakammin moottorin rev match-vaihtojärjestelmän ansiosta.

2017 Civic Type R

Uudessa Type R:ssä on uuden Civic Hatchbackin kevyempi ja jäykempi kori. Edellisen sukupolven Type R:ään verrattuna vääntöjäykkyys on kasvanut 38 prosentilla. Perusmallista poikkeava jousitusgeometria edessä vähentää ohjauksen vetelyä, mitä saattaa hieman esiintyä näin tehokkaassa etuvetoisessa autossa. Takana Civicin uutta monivarsituentaa on kehitetty edelleen vain Type R:ssä käytettävillä erikoisjäykillä jousituksen tukivarsilla.

Kuljettaja voi valita sopivan ajotilan useammasta vaihtoehdosta kuin edellisessä Type R:ssä. Uusi Comfort-asetus on Sport-asetuksen ja radalle tarkoitetun +R-asetuksen rinnalla. Kukin ajotila vaikuttaa mukautuvaan iskunvaimennukseen, ohjausvoimaan, vaihdetuntumaan ja kaasupolkimen herkkyyteen.

Uuden Honda Civic Type R:n tuotanto alkaa Britanniassa, Swindonissa kesällä 2017. Autoja toimitetaan Euroopan lisäksi kaikkialle maailmaan Japani ja Pohjois-Amerikka mukaan lukien.

2017 Civic Type R