Farkkumallit ovat kuuluneet Volvon mallistoon jo 1950-luvulta lähtien. Volvoista puhuttaessa mieleen tuleekin usein ensimmäisenä juuri farmariversio.
Volvo Duett (1953-1960)
Volvon ensimmäisenä farkkumallina voidaan pitää vuonna 1953 markkinoille saapunutta Volvo Duett –mallia. Auto perustui tekniikaltaan vuonna 1944 esiteltyyn PV444 -henkilöautoon, joka oli saanut hyvän vastaanoton markkinoilla. PV445 ja Duett –malleissa käytettiin 1.4- ja 1.5-litraisia moottoreita.
Volvo Duett oli enemmän hyötyajoneuvo kuin perhefarkku, mutta monikäyttöistä tilaa tarjoava malli herätti kiinnostuksen ostajissa. Vuoteen 1960 mennessä PV445 ja Duett –malleja valmistui yli 29 000 kappaletta.
Volvo Amazon Estate (1962-1969)
Vuonna 1962 Volvo esitteli Tukholman autonäyttelyssä Amazon -mallin farkkuversion (P220). Autossa oli neljä ovea ja amerikkalaiseen tyyliin toteuteuttu takaluukku. Takaluukku oli jaettu kahteen osaan, joista toinen kääntyi alas ja toinen ylös. Amazon farkku oli selvästi elegantimpi ja tyylikkäämpi kuin Volvo Duett, ja selvä askel kohti nykyaikaisia perhefarkkuja. Amazon malleja valmistui yli 73 000.
Volvo 1800ES (1971-1973)
Volvo 1800ES oli sporttisen 1800-mallin uusi versio. Auto oli kaksiovinen, mutta perä muistutti kuitenkin farkkumallia. Autossa oli valtava takalasi, jossa ei ollut varsinaista kehystä lainkaan. Saranat ja kahvat oli kiinnitetty suoraan lasiin, mikä oli erittäin modernia 1970-luvun alkupuolella.
Autoa valmistettiin vain kahden vuoden ajan. Viimeiset autot valmistuivat vuonna 1973. Tuotannon lopettaminen johtui erityisesti USA:n tiukentuvista turvallisuusvaatimuksista, joita olisi ollut liian kallista noudattaa. Volvo 1800 ES -mallia valmistettiin vain hieman yli 8 000 kappaletta, joten siitä on tullut yksi halutuimmista klassisista Volvo-malleista.
Volvo 145 (1967-1974)
Volvo 145 oli viisiovinen farmarimalli, jossa oli lähes pystysuora takaluukku. Takaosan muotoilusta tulikin tunnusomainen kaikille Volvo-farmareille. Volvo 145:stä tuli nopeasti erittäin suosittu farmariauto. Autoa pidettiin mukavana, käytännöllisenä, turvallisena ja tilavana. Tavaratilan tilavuus oli yli 2 kuutiometriä ja sen lattia oli täysin tasainen. Autoja valmistui 268 000 kappaletta.
Volvo 245 (1974-1993)
Vuonna 1974 Volvo esitteli uudet 200-sarjan automallit 240 ja 260. Uudet mallit oli kehitetty 140-sarjasta, ja ne muistuttivat läheisesti edeltäjiään. 240-malliston esittelyn yhteydessä esiteltiin uusi nelisylinterinen moottorimallisto, jossa oli kannen yläpuolinen nokka-akseli. Auto oli lyhyen aikaa saatavana myös V6-moottorilla varustettuna.
Uusi Volvo-mallisto oli kehitetty mahdollisimman turvalliseksi. Auton turvallisuustaso oli niin hyvä, että Yhdysvaltain viranomaiset käyttivät autoa vertailumallina turvallisuusvaatimusten kehittämisessä. 240 pysyi tuotannossa huimat 20 vuotta. Autoja valmistui lähes miljoona kappaletta.
Volvo 760 (1985-1990)
Volvon 700-sarja toi entistä enemmän premium-auton ominaisuuksia myös farkkumalliin. Volvo 760 -farmarimallin voimanlähteenä oli edelleen kehitetty versio aiemmin 260-sarjassa käytetystä ranskalaisesta V6-moottorista. Autoon oli tarjolla myös tehokas nelisylinterinen bensaturbo ja kuusisylinterinen dieselversio.
Volvo 960/V90 (1990-1998)
Volvo 960 oli viimeinen takavetoinen Volvon kehittämä farmarimalli. 900-sarja oli suora jatko 700-sarjalle, mutta tarjosi hieman sulavammat muodot. Vuonna 1996 Volvo uudisti nimeämispolitiikkaa ja auton nimeksi tuli V90.
Volvo 850 (1993-1996)
850-mallin myötä Volvo-siirtyi etuvetoon. Viisiovinen farkku esiteltiin helmikuussa 1993, alle kaksi vuotta neliovisen Volvo 850 -mallin esittelyn jälkeen. Farmarimallin perä oli Volvolle tyypillisesti lähes pystysuora. Tämä käytännöllinen ominaisuus takasi mahdollisimman suuret sisätilat.
850-mallistoa laajennettiin muutenkin kuin farmarimallilla. Mallistoon kuului laaja valikoima moottoreita, mukaan lukien turboahdetut bensiinimoottorit ja suorasuihkutuksella varustettu turbodiesel. Autosta valmistettiin myös tehokkaampia T5, T5-R ja R-malleja. Volvo osallistui 850-farkkumallilla myös BTCC (British Touring Car Championships) -ratasarjaan. Mallivuonna 1997 850-farkku korvattiin V70-mallilla.