Mercedes-Benz on esitellyt uuden, kolmannen sukupolven CLS-mallin. Tämä neliovinen coupe näyttää nyt entistäkin sulavalinjaisemmalta, sillä teräviä kulmia on hiottu hieman pyöreämmiksi. Samalla kuitenkin keulalla on hyvin määrätietoinen ilme.
Selkeys ja keveys korostuu myös matkustamon puolella. Urheilullisen, leveyttä korostavan kojelaudan ja väriyhdistelmien avulla matkustamoon saadaan erityisen runsas tilantuntu. Kokonaisvaikutelman täydentää muotoilun aaltomaisuus, joka ulottuu etuovista takaoviin saakka. Kuljettaja voi valita digitaalisessa Widescreen Cockpit-mittaristossa näytettävät sisällöt ajotilanteen, omien mieltymysten, mielialan tai sisävarustuksen mukaan kolmesta erilaisesta näyttötyylistä.
Keskikonsoliin sijoitettu Touchpad-kosketuslevy antaa tuntopalautteen ja akustisen ilmoituksen, kun sillä käytetään auton lukuisia mukavuustoimintoja ja erilaisia asetusmahdollisuuksia. Yksilöllisesti säädettävän tunnelmavalaistuksen kokokohta ovat valaistut, lentokoneen turbiineita muistuttavat ilmasuuttimet. Niiden väri muuttuu hetkeksi, kun lämpötilasäätöjä muutetaan ilmastointilaitteesta, ja ne osoittavat samalla, säädetäänkö lämpötila lämpimämmäksi (punainen) tai kylmemmäksi (sininen).
Energizing-mukavuusjärjestelmä verkottaa auton eri mukavuusjärjestelmiä yhteen ylläpitäen kuljettajan suorituskykyä pitkälläkin matkalla. Se hyödyntää kohdennetusti ilmastointilaitteen toimintoja (mukaan lukien tuoksutus) ja istuimien toimintoja (lämmitys, tuuletus, hieronta), pintojen ja ohjauspyörän lämmitystä sekä valaistus- ja musiikkiasetuksia. Samalla siitä voi valita Wellness-asetuksen oman mielialan tai tarpeiden mukaan.
Moottorivalikoima sisältää alkuvaiheessa kuusisylinteriset rivimoottorit diesel- ja bensiiniversioina. Dieselvaihtoehdot ovat CLS 350 d 4Matic (286 hv ja 600 Nm) sekä CLS 400 d 4Matic (340 hv ja 700 Nm). Malliston tehokkain voimanlähde on rinnakkaista 48 voltin sähköjärjestelmää hyödyntävä CLS 450 4Matic (367 hv + 22 hv).
CLS 450 4Matic -mallin EQ Boost -ahtojärjestelmässä on sähköinen lisäahdin ja siihen yhdistetty käynnistysmoottori-/generaattori (ISG), jotka takaavat erinomaisen tehon ilman turboviivettä. Hihnaton käynnistysgeneraattori antaa lyhyessä ajassa käyttöön 250 Nm lisää vääntöä ja 16 kW (22 hv) enemmän tehoa. Lisäksi se mahdollistaa rullaamisen polttomoottori sammutettuna.