Italialainen luksustuotemerkki Bulgari avaa ensimmäisen lentokenttäympäristöön suunnitellun kelloihin, koruihin ja asusteisiin keskittyvän Bulgarin pop-up-myymälän Helsinki-Vantaan Lentoasemalle. Uuden myymäläkonseptin toteuttavat yhteistyössä Bulgari, Finavia ja kansainvälinen matkailualan vähittäiskauppias Dufry.

Bulgarin Euroopan matkailualan vähittäiskaupan myynti- ja markkinointijohtaja Roberto Marino kommentoi uutta myymälää: ”Brändillemme pop-up-myymäläkonsepti on erinomainen tapa saada näkyvyyttä matkustajien parissa. Samalla tarjoamme heille uuden, ainutlaatuisen ostosmahdollisuuden Helsinki-Vantaalla. Sekä designimme että mallistomme kutsuvat asiakkaita ajatusmatkalle ikuiseen kaupunkiin, tuntemaan dolce vitan hengen ja tutustumaan Rooman yli 2 700 vuoden historiaan, joka toimii edelleen Bulgarin inspiraation lähteenä.”

Pop-up-myymälän operatiivisesta toiminnasta vastaa Dufry. ”Pop-up sijaitsee niin kutsutussa non-Schengen-terminaalissa. Siellä matkustajat saavat nauttia myymälästä ainakin vuoden. Uudenlainen vähittäiskauppakonsepti syntyi tiiviin yhteystyön tuloksena Bulgarin ja Finavian kanssa”, kertoo Dufryn Suomen ja Ruotsin toimitusjohtaja Karl Walter.