Neljännen sukupolven Range Rover on saanut kevyen päivityksen mallivuodelle 2018. Uudistuksen merkittävimmässä osassa ovat päivitetty matkustamo ja tekniset uudistukset. Mielenkiintoinen uudistus moottoripuolella on luksushybridi Range Rover P400e.
PHEV eli pistokehybridi Range Rover P400e yhdistää 300-hevosvoimaisen, 2.0-litraisen Ingenium-bensiinimoottorin ja 116 hv tarjoavan sähkömoottorin. Hybridijärjestelmän yhteenlaskettu maksimiteho on 404 hv ja vääntö 640 Nm, minkä ansiosta auto kiihtyy satasen vauhtiin 6,8 sekunnissa. Pelkällä sähköllä on mahdollista ajaa jopa 51 km ilman päästöjä. Auton yhdistetty kulutus on 2,8 l/100km ja CO2-päästöt 64 g/km.
Sähkömoottori parantaa suorituskykyä ja taloudellisuutta, mutta helpottaa myös maastossa ajamista. Land Roverin Terrain Response 2 teknologia jakaa älykkäästi ja tarkasti voimaa kaikille neljälle pyörälle. Sähkömoottori tuottaa maksimaalisen väännön heti liikkeellelähdöstä, mikä takaa hyvän etenemiskyvyn myös hitaassa maastoajossa.
Uuden moottoritekniikan lisäksi auton sisätilojen mukavuuteen on panostettu. Uudet istuinrakenteet mahdollistavat 24-toimintoiset istuinsäädöt leveämmillä ja syvimmillä pehmusteilla. Käsinojiin on myös lisätty lämmitys. Jos työskentelet takapenkillä, autosta löytyy 17 erilaista yhdyspistettä aina perinteisestä sähköpistokkeesta, USB-, HDMI- ja 12-volttiseen pistokkeeseen.
Uusi infotainment-järjestelmä on saumattomasti integroitu auton sisustukseen. Touch Pro Duo, koodinimeltään ’Blade’ yhdistää kaksi 10-tuumaista teräväpiirtokosketusnäyttöä. Informaation voi siirtää pyyhkäisemällä yhdeltä näytöltä toiselle, mikä tekee tietojen asettelusta on erittäin intuitiivista.
Uusi Range Rover on suunniteltu ja muotoiltu Iso-Britanniassa ja se tullaan valmistamaan yhtiön tehtailla Solihullissa. Uudistunut 2018 Range Rover saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa.