Mercedes-AMG esitteli Frankfurtin autonäyttelyssä varsin kunnianhimoisen projektin. Mercedes-AMG Project ONE aikoo nimittäin yhdistää katuautoon F1-auton suorituskyvyn.
Miten tähän tavoitteeseen päästään, kun tehoa tarvitaan melkoisesti. Lähtökohdaksi otetaan Formula 1 -auton 1.5-litrainen V6. Tosin moottorin kierroslukua on hieman rajoitettu lukemaan 11 000 rpm, kun F1-auton moottori kiertää vielä 4000 kierrosta korkeammalle.
Lisäksi autossa on neljä sähkömoottoria. Kaksi 120 kW sähkömoottoria toimivat itsenäisesti eturenkaiden voimanlähteinä, eli auto on nelivetoinen. Yksi sähkömoottori pitä turboahtimen liikkeessä, vaikka kuljettaja on nostanut jalan kaasulta. Näin turboviive on saatu minimoitua kaikissa ajotilanteissa. Neljäs sähkömoottori on yhteydessä kampiakseliin ja tuottaa parhaimmillaan 120 kW lisätehon.
Järjestelmän yhteenlaskettu huipputeho on yli 1000 hevosvoimaa. Suorituskyky kuulostaa riittävältä; Race Start-lähtöjärjestelmää käytettäessä kiihdytys 0–200 km/h vie alle kuusi sekuntia. Huippunopeus on yli 350 km/h.
Toistaiseksi Mercedes-AMG Project ONE on vielä konseptiasteella, mutta jo hyvin pitkälle valmis. Toivottavasti ainakaan ulkonäköön ei tehdä muutoksia, sillä auto on todella herkullisen näköinen. Toisaalta Mercedes-AMG Project ONE saattaa jäädä sen verran harvinaiseksi, että mahdollisuus bongata se liikenteessä on häviävän pieni.