Jos auto on nopea radalla, niin eikös se ole nopea myös asfalttirallissa. Ei välttämättä. Vuosien saatossa myös urheiluautoilla on yritetty pärjätä ralleissa, mutta hieman vaihtelevalla menestyksellä. Tässä muutama urheiluauto, joita ei välttämättä uskoisi näkevänsä rallipoluilla.

Mazda RX-7

Mazda Rally Team Europe rakensi RX-7 -mallista B-ryhmän ralliauton ja osallistui sillä rallin MM-sarjaan vuosina 1984-85. Auton paras saavutus oli kolmas sija vuoden 1985 Akropolis-rallissa.

Alpine A110

Alpine A110 ei ehkä näytä ralliautolta, mutta tämä takamoottorinen pikkusportti pärjäsi ralleissa yllättävän hyvin 1960- ja 1970- lukujen taitteessa.

Porsche 911

Vaikka Porsche 911 -mallia ei lähtökohtaisesti mieltäisi ralliautoksi, esiintyi auto myös sorapoluilla. Autolla saavuttiin myös kohtuullista menestystä erityisesti 1970-luvulla.

Toyota Supra

Toyota keräsi rallimenestystä lähinnä Celica ja Corolla -malleilla, mutta myös Supra on päässyt esiintymään sorateillä. Takavetoinen urheiluauto oli kuitenkin liian iso ja painava pikkuteille. Sensijaan Safari-rallissa auto pärjäsi paremmin. Vuonna 1987 Björn Waldegård johti Safari-rallia Suprallaan vielä viimeisenä päivänä, kunnes moottorin lämpöongelmat johtivat keskeytykseen.

Ferrari 308

Ferrari ei ikinä suunnitellut osallistuvansa rallikilpailuihin. Heidän kiinnostuksensa oli lähinnä ratapuolella. Muutamien yksityistallien innoittamana Ferrari antoi kuitenkin Michelottolle tehtäväksi valmistaa rajoitetun erän 308-mallin ralliautoja, ja vuonna 1983 valmistettiin myös muutama B-ryhmäläinen. Ferrari oli kuitenkin aivan liian kallis ralliautoksi. Ferrari 308 esiintyi vain muutamassa WRC-kilpailussa, mutta saavutti kohtuullista menestystä kansallisella tasolla Italian asfalttiralleissa.

BMW M1

Vain rajoitettuna eränä vuosina 1978-1981 valmistettu BMW M1 oli lähinnä tehtaan teknologinen taidonnäyte, ei niinkään iso myyntimenestys. BMW suunnitteli kuitenkin käyttävänsä autoa kestävyyskilpailuissa rata-ajossa.

Ranskassa ralli oli hyvin suosittua 1970-luvun lopulla, mistä johtuen Ranskan BMW päätti osallistua M1-mallilla Ranskassa ajettavaan asfalttiteiden rallisarjaan. Auto sopi kuitenkin hyvin huonosti rallipoluille. Se oli aivan liian leveä, painava ja kallis. Vaikka M1 oli hyvä ajettava radalla, ei se sopinut kapeille asfalttiteille.

Porsche 959

Porsche osallistui 959 -superauton ralliversiolla Dakar-ralliin vuosina 1985 ja 1986. Ensimmäinen vuosi meni harjoitellessa, sillä yksikään kolmesta autosta ei päässyt maaliin asti. Vuonna 1986 menestys oli oli jo aivan toista luokkaa. Porsche 959 otti Dakarissa kaksoisvoiton. Hyvästä menestyksestä huolimatta Porsche ei jatkanut 959:n kilpauraa.