Mercedes-Benz täydentää uudistuneen S-sarjan tarjontaa Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltävillä Coupe ja Cabriolet -malleilla. Ulkoisesti mallit uudistuvat vain kevyesti, mutta teknisesti autoista löytyy paljon uutta ja mielenkiintoista, kuten OLED-tekniikalla toteutetut takavalot.
Uudet OLED-takavalot (Organic Light Emitting Diode) koostuvat 66:sta erittäin ohuesta OLED-diodista. OLED-valojen pintaan on printattu ohut kerros sähkön vaikutuksesta valoa tuottavaa orgaanista ainetta. Näin syntyvä valokuvio on kirkas ja näyttää samalta kaikista katselusuunnista. OLED-teknologialla autolle voidaan muodostaa omat ja ainutlaatuiset päivä- ja yöilmeet. Esimerkiksi autoa lukittaessa valot sykkivät ensin dynaamisesti, kunnes himmenevät vähitellen kokonaan.
Matkustamon puolella auton sisustukseen on saatavana aitoa puuta kolmessa eri sävyssä, sekä kolme uutta istuin- ja oviverhousvaihtoehtoa; esimerkiksi designo Exclusive nappa AMG Line Plus -posliinisävyssä. Kojelaudan Widescreen Cockpit -laajakuvanäyttö koostuu kahdesta korkearesoluutioisesta näytöstä (halkaisija 31,2 senttiä), jotka jakavat yhtenäisen lasipinnan. Digitaalinäytön valittavat tyylivaihtoehdot ovat Classic, Sporty ja Progressive.
S-sarjan Coupen ja Cabrioletin ENERGIZING-järjestelmä yhdistää auton eri mukavuusjärjestelmät (tuoksut, istuinten lämmitys, tuuletus, hieronta, valaistus ja äänentoisto) ja mahdollistaa omien mieltymysten ja tarpeiden mukaisten mukavuusasetusten valitsemisen. Tarjolla on kuusi vaihtoehtoista ohjelmaa: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort sekä Training, joka sisältää kolme eritasoista harjoitetta. Kukin ohjelma kestää 10 minuuttia, ja sitä tuetaan näytön grafiikalla ja ohjelmaan sopivalla musiikilla.
S Coupen moottorivaihtoehdot ovat S 450 (367 hv) , S 560 (469 hv), S 63 (612 hv) ja S 65 (630 hv). S 450 -mallin V6-bensiinimoottori tuottaa 270 kW (367 hv) tehon, kohtuullisella 8,9 l/100 km kulutuksella. Moottorin taloudellisuutta parantaa ajotilanteen ja akun varaustason niin salliessa käyttöön otettava ”rullaustoiminto”. Eli polttomoottori siirtyy tyhjäkäynnille ja auto rullaa säästäen polttoainetta. Uusia varusteita S 450:ssä ovat myös 9G-Tronic-automaattivaihteisto sekä bensiinin hiukkassuodatin.
S 560 -mallin V8-kaksoisturbomoottori on lajissaan yksi maailman taloudellisimmista. Se kuluttaa jopa 8 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin edeltäjänsä. Kulutuksen alentamiseksi CAMTRONIC-järjestelmän ohjaamana puolet moottorin sylintereistä lepää ajettaessa osakuormalla. Moottorin teho on 345 kW (469 hv) ja huippuvääntö 700 Nm.