Bentley Bentayga katumaastureita ei vielä näe kovin usein Suomen katukuvassa. Syynä voi tietysti olla auton kovempi hankintahinta, tai sitten se että autoon ei ole ollut saatavissa kunnon moottorivaihtoehtoa. Nyt tilanne voi muuttua, sillä W12-bensakoneen ja V8-dieselin lisäksi Bentayga on nyt saatavissa myös V8-bensakoneella.
4.0-litrainen, kahden turbon avustuksella hengittävä V8 tuottaa tehoa 550 hevosvoimaa ja vääntöä 770 Nm. Vaikka tehoja on vähän vähemmän kuin W12-mallissa, kiihtyy Bentayga V8 silti satasen vauhtiin kohtuullisen ripeästi, 4,5 sekunnissa. Jotta auto pysähtyy yhtä ripeästi kuin kiihtyy, on autoon saatavissa hiilikuitukeraamiset jarrut. Jarrujärjestelmä on tehokkain, mitä Bentley-mallistossa on ikinä ollut saatavilla. Etuakselilla on 440-milliset levyt 10-mäntäisillä jarrusatuloilla. Taka-akselilla levyjen halkaisija on 370 mm. Hiilikuitukeraamisten jarrujen yhteenlaskettu jarrutusteho on huimat 6000 Nm.
Vaikka Bentley Bentayga on puhtaasti katumaasturi, on auto suunniteltu pärjäämään myös haastavissa olosuhteissa. Kuljettaka voi valita kahdeksan eri ajo-ohjelman väliltä, joista neljä on maastoon ja neljä kadulla. Lisäksi auton ilmajousitus tarjoaa neljä eri korkeutta.
Bentaygan V8 on tietysti myös taloudellisempi kuin W12. Auton yhdistetty kulutus on vain 11,4 l/100km ja CO2-päästöt 260 g/km. Polttoainetaloutta parantavat kaupunkiajossa start/stop-toiminto sekä maantiellä sylintereiden aktiivinen poiskytkentä. Tasaisessa ajossa V8 toimii siis nelisylinterisenä.