Mercedes-AMG GT:n kyydeistä voi jatkossa nauttia myös isommalla joukolla, kun AMG tarjoaa urheiluautostaan myös neliovisen version. Useampien matkustajien lisäksi tavaroille löytyy 395 litrainen kontti.

Uusi Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe tulee tarjolle kolmena versiona: Mercedes-AMG GT 53 4Matic+, Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ sekä Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+. Mercedes-AMG GT 53 4Matic+ -mallissa moottori on ”vain” 3.0-litrainen kutonen, mutta EQ Boost 48 voltin sähköjärjestelmän ansiosta turboahtimen tukena puhkuu sähköinen kompressoriahdin. Mercedes-AMG GT Coupe 63 ja 63 S-mallien 4.0-litraisessa V8-biturbomoottorin kaksi Twin Scroll- pakokaasuahdinta on sijoitettu sylinterilohkojen väliin ”hot inner V” -rakenteen mukaisesti. Moottoreissa hyödynnetään myös AMG-sylinteriohjaustoimintoa. Osakuormalla sylinterit 2, 3, 5 ja 8 deaktivoidaan kulutuksen vähentämiseksi.

V8-moottorien tehoa välittää AMG Speedshift MCT 9G -automaattivaihteisto, ja käytössä ovat esimerkiksi Race Start -toiminto optimaalisen kiihdytyskyvyn varmistamiseksi. 6-sylinterisen moottorin yhteydessä käytetään AMG Speedshift TCT 9G -vaihteistoa. MCT tarkoittaa monilevykytkintä ja TCT puolestaan momentinmuunninta hyödyntävää tekniikkaa.

6-sylinterisessä mallissa on vakiona teräsjouset ja mukautuva vaimennus. 8-sylinterisissä käytetään AMG Ride Control+ -alustaa, jonka perustana on monikammioinen ilmajousitus. Kaikki uudet AMG GT -mallit on varustettu AMG Performance 4Matic+ -nelivedolla, jonka sähkömekaaninen kytkin säätää voimanjakoa etu- ja taka-akselin välillä reaaliajassa ajo-olosuhteiden ja kuljettajan ajotavan mukaisesti. S-versiossa on vakiona (muissa valinnaisena) lukitustoiminto, jonka ansiosta autolla voi ajaa pelkästään takavetoisena. V8-mallien vakiovarustukseen kuuluu myös nelipyöräohjaus.