Legendaarinen pikku maasturi Suzuki Jimny tekee paluun, ja ilmestyy Suomen markkinoille loppuvuodesta. Suzuki on kehittänyt uuden Jimnyn ammattilaisille, vaativaan käyttöön. Kovat vaatimukset varmistavat, että uutuus täyttää maastoajoa harrastavien toiveet ja auto sopii mainiosti jokapäiväiseen käyttöön.
Suzuki Jimnyn moottori on kasvanut 1.5-litraiseksi, minkä ansiosta tehoa ja vääntöä on paljon enemmän kuin ennen. Moottori kehittää nyt 75 kilowattia eli tehoa on viidennes runsaammin. Suurin vääntömomentti on 130 Nm ja sitä on käytettävissä enemmän varsinkin moottorin alhaisilla käyntinopeuksilla. Suuremmasta iskutilavuudestaan huolimatta uusi moottori on ulkomitoiltaan entistä pienempi ja 15 prosenttia kevyempi. Jimny on pudottanut painoaan merkittävästi, sillä parantuneesta varustelusta huolimatta omamassaa on 40 kiloa vähemmän kuin ennen. Kun vielä 5-vaihteisen käsivalintaisen ja 4-vaihteisen automaattivaihteiston välityksiä on hiottu sopimaan yhteen uuden moottorin kanssa, on polttoaineenkulutus alentunut.
Työkäyttöönkin sopivassa Jimnyssä on ALLGRIP PRO -nelivetojärjestelmä. Kaupungissa ja maantiellä voidaan ajaa pelkällä takavedolla. Liukkaalla kelillä ja maaston muuttuessa hankalammaksi siirrytään käyttämään nelivetoa. Todella vaikeissa paikoissa löytyy avuksi vielä alennusvaihteisto, jonka avulla voidaan ryömiä hitaasti eteenpäin ja saadaan välitettyä enemmän voimaa pyörille. Mikäli ristikkäisistä pyöristä toinen menettää pidon, tulee avuksi Jimnyn automaattisesti toimiva jarruja käyttävä luistonrajoitin. Se jarruttaa pidon menettänyttä pyörää ja välittää voimaa toiselle puolelle, millä varmistetaan matkan jatkuminen.
Aidon maastoauton tapaan Jimnyssä on tikapuurunko, jonka vääntöjäykkyys on aiempaa suurempi. Tähän on päästy lisäämällä runkoon yksi X-tuki ja kaksi poikittaistukea. Entistä lujempi perusrakenne lisää myös mukavuutta ja vakaata kulkua maantiellä. Jimnyssä on edeltäjiensä tapaan edessä ja takana jäykät akselit, jotka ovat erinomainen ratkaisu haastavassa maastoajossa. Kompaktin korin ansiosta maastossa tärkeä tulokulma on peräti 37 astetta ja jättökulma vielä vaikuttavampi 49 astetta. Kun vielä ramppikulma on 29 astetta, voi Jimnyllä edetä huoletta jyrkissä paikoissa ilman pelkoa puskurien tai pohjan kolhiintumisesta.