Volvo-malliston sporttisemmasta puolesta huolehtiva Polestar on nyt ottanut tähtäimeen AWD-nelivedolla varustettujen Volvojen ajodynamiikan parantamisen. Volvon AWD-neliveto on vakioasetuksilla lähinnä mukavuuspainotteinen. Auto on pääasiassa etuvetoinen, ja AWD-neliveto auttaa lisäämään pitoa sitä tarvittaessa.

Polestar on kuitenkin todennut, että AWD-nelivetoa voisi hyödyntää myös ajo-ominaisuuksien parantamiseen. Siirtämällä enemmän vääntöä takapyörille voidaan parantaa auton ohjattavuutta ja hallittavuutta kaarteissa ja vetopitoa liikkeelle lähdöissä. Polestarin AWD-optimointi on saatavissa uusiin, mallivuoden 2019 AWD-nelivedolla varustettuihin Volvoihin, eli 90- ja 60-sarjan Volvoihin sekä XC40-malliin. Lataushybridit T8 Twin Engine ja T6 Twin Engine, joissa on sähköinen taka-akselijärjestelmä (ERAD) ja jotka käyttävät sähkövoimaa takapyörissä, eivät tarvitse erillistä AWD-optimointia.

Kun autossa on AWD-optimointi, se saadaan käyttöön valitsemalla Dynamic-ajotila. AWD-optimointi tulee käyttöön myös, kun elektroninen ajonvakautusjärjestelmä kytketään pois käytöstä.

Takapyörien vääntömomenttia parantava ominaisuus on Polestarin uusi optimointialue. Viisi muuta osa-aluetta ovat terävämpi kaasun vaste, nopeampi kaasulta poistumisen vaste, nopeammat vaihteenvaihdot, optimoidut vaihtopisteet ja vaihteen pito kaarteissa sekä suurempi moottorin teho.