Porsche laajentaa hybridimallistoaan uudella Porsche Cayenne E-Hybrid -mallilla. Autosta löytyy tietysti tehoa tarjoamaan huikea suorituskyky, mutta sähkön ansiosta myös taloudellisuuden pitäisi tulla esiin päivittäisessä ajossa.
Uutuusmallin kolmilitrainen V6-moottori tarjoaa tehoa 340 hv (250 kW). Sen parina on 136 hv:n (100 kW) sähkömoottori. Edeltävään versioon verrattuna polttomoottorin teho on kasvanut vain seitsemän hevosvoiman verran, mutta sähkömoottorissa tehoa on peräti 43 prosenttia entistä enemmän. Yhdessä moottorit tuottavat tehoa mukavat 462 hv (340 kW). Huippuvääntö on 700 Nm.
Uutuutena on 918 Spyder ‑superautosta omaksuttu boost-konsepti, jonka ansiosta sähkömoottori antaa polttomoottorille lisäpotkua vakiovarusteluun kuuluvan Sport Chrono ‑paketin kaikissa ajotiloissa. Käytännössä tämä merkitsee maksimiväännön saamista käyttöön heti, kun kaasupoljinta painetaan. Ajotilanteen ja vaaditun suorituskyvyn mukaan kuljettaja voi hyödyntää sähkömoottorin lisävoimaa kaikilla kierrosnopeusalueilla. Cayenne E-Hybrid kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa tasan viidessä sekunnissa ja saavuttaa 253 kilometrin tuntinopeuden.
Aina ei kuitenkaan tarvitse edes käynnistää polttomoottoria. Pelkällä sähkömoottorilla E-Hybridin toimintamatka on noin 44 kilometriä ja huippunopeus 135 km/h. Auton yhdistetty kulutus (NEDC) on kohtuulliselta kuulostava 3,2–3,4 l/100km hieman rengastuksesta riippuen.
Cayenne E-Hybridin akkukapasiteetti on kasvanut 14,1 kilowattituntiin aikaisemman mallin 10,8 kWh:sta. Sen myötä myös toimintamatka pelkällä sähkömoottorilla on pidentynyt, ja polttomoottorin tueksi löytyy enemmän lisätehoa ajotilanteen niin vaatiessa. Auton taakse tavaratilan lattian alle sijoitettu nestejäähdytteinen akku koostuu kahdeksasta kennomoduulista, joista jokaisessa on 13 prismaattista litiumionikennoa. Korkeajännitteinen akku latautuu täyteen 7,8 tunnissa, kun käytetään 230 voltin latauspistettä ja kymmenen ampeerin latausvirtaa. Latausaika lyhenee 2,3 tuntiin 230 V:n latausjärjestelmällä ja 32 A:n latausvirralla, kun 3,6 kW:n vakiolaturin sijasta käytetään autoon integroitua 7,2 kW:n laturia, joka on saatavissa lisävarusteena.
Sport-tilassa akkua ladataan ajon aikana juuri sen verran kuin lisätehon tuottamiseen tarvitaan. Sport Plus ‑tilassa akku latautuu uudelleen mahdollisimman nopeasti. Muissa ajotiloissa etusijalla on paras mahdollinen taloudellisuus.