Mercedes-Benz esittelee uuden GLE-katumaasturin Pariisin Autonäyttelyssä lokakuun alussa. Vaikka auton ulkomuodossa on maasturiin kuuluvaa muhkeutta, on ilmanvastuskerroin (Cd) ainoastaan 0.29.
Auton akseliväli on venynyt 80 millimetriä ja on nyt 2995 mm. Toisen istumarivin jalkatila on lisääntynyt 69 mm ja toisen istuinrivin reunapaikkojen etäisyyttä voi säätää 100 milliä. Tavaratila on perusmuodossa 825 litraa, ja toinen istuinrivi taitettuna peräti 2055 litraa. Lisävarusteena ovat saatavilla sähkötoiminen 2. istuinrivi sekä 3. istuinrivi tavaratilaan.
Uusi GLE lanseerataan 6-sylinterisellä bensiinikäyttöisellä rivimoottorilla, jota seuraavat myöhemmin diesel- ja plug-in-hybridivaihtoehdot. Mercedes-Benz GLE 450 4Matic on ensimmäinen bensiinimalli, jossa hyödynnetään 48 V:n sähköteknologiaa. Moottori kehittää 270 kW (367 hv) tehon ja 500 Nm:n väännön. EQ Boost tarjoaa hetkellisesti 16 kW (22 hv) lisätehon ja 250 Nm:n lisäväännön. Keskikulutus vaihtelee 8,3–9,6 litraan /100 km ja CO2-päästöt vastaavasti 190–220 g/km. Voimansiirrosta vastaa 9G-Tronic-automaattivaihteisto.
Autossa on vaihtuvatoiminen neliveto (Torque On Demand), joka säätelee voimanjakoa etu- ja taka-akselin välillä 0–100 prosentin välillä valitun ajotilan ja olosuhteiden mukaisesti. Ratkaisu on saatavana ensi kertaa yhdessä 6- ja 8-sylinteristen moottorien ja plug-in-hybridiratkaisun kanssa. E-Active Body Control on 48 V:n sähköjärjestelmään perustuva aktiivijousitus, joka on ensimmäistä kertaa yhdistetty ilmajousitukseen. Se on saatavana lisävarusteena 6- ja 8-sylinteristen moottorien yhteyteen.