Zippo -sytyttimen tuntevat lähes kaikki. Suurin osa tunnistaa sen ulkonäöltä ja melkein kaikki ovat kuulleet nimen, vaikka eivät edes tietäisi mikä Zippo on. Tämän ikonisen sytyttimen kolmas tunnistettava piirre on ”click” ääni, joka syntyy kun sytyttimen kannen avaa. Jos on joskus päässyt Zippoa käsittelemään, niin hauskinta puuhaa on naksutella kantta auki ja kiinni juurikin tuon helposti tunnistettavan äänen takia.
Nyt tämä tunnusomainen ”click” on myös Zippon virallinen tavaramerkki Yhdysvaltojen markkinoilla. Sytyttimen tarkka tuotantoprosessi varmistaa, että kannen sarana pitää aina samanlaisen äänen avautuessaan. Tämän ansiosta ääni on voitu rekisteröidä virallisesti tavaramerkiksi.
Zippo-sytytin suunniteltiin alunperin hyvin käytännöllisistä lähtökohdista. Tavoitteena oli yksinkertainen sytytin, joka toimii lähes säässä kuin säässä. Samaa periaatetta Zippo-sytyttimet noudattavat edelleen, mutta itse käyttötarvetta suuremmaksi on noussut tuotteen maine. Zippo on valloittanut pop-kulttuurissa lähes ikonisen aseman. Lähes sadan vuoden aikana Zippo on esiintynyt yli 2000 elokuvassa, lukemattomissa musiikkivideoissa, ja luonut aivan omaa fiilistä valaisten pimeitä konserttikatsomoita yleisön nostaessa kätensä ilmaan jo kauan ennen älypuhelimia.
Kun siis seuraavan kerran lähdette syysmyrskyssä tai talven pakkaskelissä sytyttämään kynttilöitä ulkoilmaan, muistakaa ottaa Zippo mukaan ja nauttia tuosta terävästä naksahduksesta napauttaessanne Zippon kannen auki.