Heti uuden 911 Coupen jälkeen Porsche on esitellyt myös avokattoisen sisarmallin. Muotoilultaan Porsche 911 Cabriolet heijastelee uuden Coupen moderneja linjoja. Uutuus näyttää selvästi leveämmältä ja lihaksikkaammalta kuin aikaisempi malli.
Keula on leventynyt 45 millimetrillä ja saanut takaisin takavuosien 911-sukupolvista tutun pidennetyn etupellin, jonka keskellä tuulilasin edessä on näyttävä syvennys. Nämä ratkaisut tekevät keulasta pitemmän ja dynaamisemman näköisen. 20-tuumaiset etupyörät ja 21-tuumaiset takapyörät ovat saaneet ympärilleen muhkeammat pyöräkotelot, ja takavetoisten mallien perä on nyt yhtä leveä kuin nelivetoversioissa.
Kaikkien malliversioiden takaosaa hallitsee huomattavasti levennetty, ajonopeuden mukaan laajeneva takaspoileri ja saumattomasti integroitu tyylikäs valonauha. Kaikki korin ulkoiset muotoiluelementit auton sivuilla on nyt valmistettu alumiinista.
Täysin automaattisesti avautuvassa ja sulkeutuvassa kangaskatossa on integroitu takalasi sekä magnesiumvahvikkeet. Katto voidaan avata tai sulkea ajon aikana nopeuden ollessa korkeintaan 50 km/h. Uusi hydraulimekanismi lyhentää katon avautumisajan noin 12 sekuntiin, ja sähkötoimisesti avattava ilmanohjain suojaa autossa olijoiden niskoja ilmavirralta.
Taka- tai nelivetona
Porsche 911 Cabriolet on aluksi saatavissa takavetoisena Carrera S tai nelivetoisena Carrera 4S ‑versiona. Molempien voimanlähteenä on 2981-kuutioinen kuusisylinterinen turbobokserimoottori, jonka huipputeho on 450 hv (331 kW) ja vääntö 530 Nm. Uusi moottori on entistä suorituskykyisempi ja vähäpäästöisempi parannetun ruiskutusprosessin sekä turboahdinten ja ahtoilman jäähdytysjärjestelmän uuden järjestelyn ansiosta. Voima välittyy pyörille uuden kahdeksanvaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston välityksellä.
Carrera S ‑version kiihtyvyys nollasta sataan kilometriin tunnissa on 3,9 sekuntia (Sport Chrono ‑lisävarustepaketilla 3,7 sekuntia) ja huippunopeus 306 km/h. Carrera 4S saavuttaa 304 km/h:n huippunopeuden ja kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,8 sekunnissa (Sport Chrono ‑lisävarustepaketin kanssa 3,6 sekunnissa).
Moottorin kiinnityskohdan muuttamisen ansiosta uuden Cabrioletin korin vääntöjäykkyys on vieläkin parempi kuin edellisessä mallissa. 911 Cabrioletiin on nyt myös ensimmäistä kertaa saatavissa PASM-urheilualusta, jossa on entistä kovemmat ja lyhyemmät jouset ja jäykemmät kallistuksenvakaajat edessä ja takana. Kokonaisuudessaan alusta on madaltunut kymmenellä millimetrillä. Nämä muutokset antavat uudelle 911:lle neutraalimman ajotuntuman ja optimaalisemman painojakauman.