Audi on esitellyt uutuuden Q-mallistonsa huipulle. Audi RS Q8 sopii ehkä parhaiten kestopäällysteelle, mutta ominaisuuksiensa ansiosta ei aristele myöskään maastoa.
Auton voimanlähteenä on turboahdettu, 8-sylinterinen, 4.0-litrainen bensamoottori. 4.0 TFSI tuottaa tehoa 441 kW (600 hv) ja vääntöä 800 Nm. Voima välittyy 8-pykäläisen vaihteiston ja quattro-nelivedon kautta kaikille neljälle pyörälle. Voimanjako on normaalisti takavetopainotteisesti 40:60. Tilanteen mukaan voi järjestelmä ohjata enemmän voimaa eteen tai taakse. Maksimissaan 70 % etuakselille ja 85 % takapyörille. Ilmajousitus kuuluu vakiovarustukseen.
Auton 8-sylinterinen lyö tahtia järjestyksessä 1-3-7-2-6-5-4-8. Näillä nuoteilla saadaan aikaan sointi, joka kertoo että voimaa löytyy. Jos vakiosointi ei vielä ole tarpeeksi erottuva, on saatavissa myös RS sporttiputkisto, jonka erottaa mustista putkenpäistä sekä vielä voimakkaammasta soundista. Tarvittaessa iso katumaasturi kiihtyy satasen vauhtiin 3,8 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu lukemaan 250 km/h, mutta Dynamic -paketilla voi tavoitella 305 km/h huippuja. Dynamic -paketti sisältää myös aktiivisen kallistuksenvakautusjärjestelmän, quattro sport tasauspyörästonlukon ja keraamisen RS-jarrujärjestelmän.
Aina ei tarvitse kiihdytellä. Kevyellä kaasulla 8-sylinterinen käy vain neljällä pytyllä. Moottorissa hyödynnetään myös 48 voltin kevythybriditekniikkaa (MHEV), joka pienentää polttoaineenkulutusta jopa 0,8 litraa sadalla kilometrillä. Audi RS Q8 -mallin yhdistetty kulutus on 12,1 l/100km ja CO2-päästöt 277-276 g/km.
Auton myynti Saksassa alkaa alkuvuonna 2020 lähtöhinnalla 127 000 euroa.