BMW iX3 on ensimmäinen täysin sähköinen katumaasturi. Uutuus on merkittävä askel BMW:n sähköistymisstrategiassa. Ensi vuonna X3:sta on saatavana bensiini-, diesel-, pistokehybridi- ja täyssähköversiot.

Uutuudessa hyödynnetään viidennen sukupolven BMW eDrive -voimansiirtoa. Auton sähkömoottori, elektroniikka ja vaihteisto on tuotu yhteen, minkä ansiosta voimansiirtotekniikka vie aiempaa vähemmän tilaa ja painaa vähemmän. Akkujen litteän muotoilun vuoksi ne eivät vie tilaa matkustamon puolelta.

BMW on kehittänyt itse viidennen sukupolven voimansiirron, minkä lisäksi sähkömoottori ja auton suurjänniteakut valmistetaan BMW:n omissa tuotantolaitoksissa. BMW on onnistunut ensimmäistä kertaa toteuttamaan sähkömoottorin käyttämättä harvinaisia maametalleja. Akkujen valmistuksessa on pystytty vähentämään koboltin käyttö kolmannekseen entisestä määrästä.

BMW iX3:n sähkömoottorin enimmäisteho on 210 kW (286 hv) ja vääntö 400 Nm. Auton toimintamatka on jopa 440 kilometriä (WLTP). BMW iX3 tulee markkinoille ensi vuonna. Auton hiilidioksidipäästöt koko elinkaaren ajalta jäävät yli 30 prosenttia pienemmiksi BMW X3 sDrive 20d -malliin verrattuna eurooppalaisella keskivertosähköllä. Jos sähköauto ladataan kestävästi tuotetulla energialla, ero sähköauton hyväksi on noin 60 prosenttia.