BMW:n 8-sarjan Coupe ja Cabrio saavat odotetut M-versiot. M8-mallin lisäksi valittavissa on vielä ärjympi BMW M8 Competition, jonka konepellin alta löytyy BMW:n historian tehokkain moottori.

Vakiomalliin verrattuna M-versiota on kevennetty, painopistettä madallettu, ja aerodynamiikaa hienosäädetty. M8:n tuntomerkkejä ovat mm. jäähdyttimen säleikön kaksoisrivat, suuremmat ilmanottoaukot keulalla, ilmanpoistoaukot kyljissä ja kaksoispakoputkisto. Coupe-mallin katto on hiilikuitua ja Cabrion avokatto toimii sähköllä.

Autojen alustaa on säädetty paremmin sopimaan myös rata-ajoon. Autoissa on M-jousitus sähköisillä iskunvaimentimilla sekä M Servotronic-ohjaustehostin ja DSC-ajonvakautus M Dynamic -moodilla. Alustan erikoisuutena on uusi integroitu säädettävä M-jarrujärjestelmä ja kaksi erilaista valinnaista poljintuntumaa, eli mukavampi vaihtoehto sekä välitön reagointi polkaisuun.

4.4-litrainen, kahdella turbolla ahdettu V8 tuottaa M8 -malleissa tehoa 441 kW (600 hv). BMW M8 Competition versiossa huipputeho on nostettu lukemaan 460 kW (625 hv). Huippuvääntö on molemmissa malleissa 750 Nm. M8 Coupe kiihtyy satasen vauhtiin 3,3 sekunnissa, ja Cabrio 3,4 sekunnissa. M8 Competition on vielä 0,1 sekuntia hätäisempi.

Moottorin jatkona on 8-portainen Steptronic-automaattivaihteisto sekä M xDrive-neliveto. xDrive-järjestelmä tarjoaa kolme eri ajotilaa; neliveto tai Sport-neliveto, jolloin takapyörät saavat isomman annoksen tehoa. Kolmannen vaihtoehdon, eli takavedon, saa käyttöön jos ajovakaudenhallinan kytkee pois. Takaveto ilman ajovakaudenhallintaa tarjoaa ajonautintoa rataolosuhteisiin.

Auton lanseeraus tapahtuu syyskuussa. Hinnat julkaistaan myöhemmin.