Porsche esittelee Cayenne-malliston lippulaivamalliksi ladattavan hybridin. Uusi Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid yhdistää 4.0-litraisen V8-moottorin (404 kW / 550 hv) ja 8-vaihteiseen Tiptronic S -laatikkoon integroidun sähkömoottorin (100 kW / 136 hv), jolloin auton huipputehoksi saadaan 500 kW eli 680 hevosvoimaa. Vääntöä löytyy 900 Nm.
Auto kiihtyy satasen vauhtiin 3,8 sekunnissa ja huippunopeus on 295 km/h. Toisaalta autolla on mahdollista liikkua myös hyvin taloudellisesti. Pelkällä sähköllä voi ajaa jopa 32 kilometriä ennen latausta. WLTP-standardin mukainen yhdistetty kulutus on 4,8-4,9 litraa / 100 km.
Cayenne Turbo S E-Hybrid -malleissa sähkömoottori sijaitsee V8-moottorin ja kahdeksanvaihteisen Tiptronic-vaihteiston välissä. Näitä kahta moottoria yhdistää hybridimoduulin sisälle rakennettu erotteleva kytkin, Electric Clutch Actuator (ECA). E-Power-ajotilassa sähkömoottori voi saavuttaa jopa 135 km/h huippunopeuden. E-Poweria voidaan käyttää myös muissa ajotiloissa vahvistamaan kiihtyvyyttä. Hybrid Auto-, Sport- ja Sport Plus -ajotilat voidaan valita vakiovarusteena olevaa Sport Chrono -varustepakettia käyttäen.
Litiumioniakku on asennettu tavaratilan lattian alle ja sen kapasiteetti on 14,1 kWh. Korkeajänniteakku latautuu täyteen 2,4 tunnissa, kun käytössä on auton vakiovarusteinen 7,2 kW:n vaihtovirtalaturi kytkettynä 400 voltin kolmivaihevirtaan ja 16 ampeerin sulakkeella. Lataus kestää kuusi tuntia, kun käytetään tavanomaista kotipistorasiaa (230 volttia ja 10 ampeeria). Lataus voidaan käynnistää myös ajastetusti Porsche Communication Management ‑järjestelmän tai älypuhelimissa ja Apple Watchissa toimivan Porsche Car Connect ‑sovelluksen avulla.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybridin lähtöhinta on 194 801,06 euroa ja Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe 199 390,43 euroa.