Kaikkien seikkailuhenkisten ja tiellä ajamista inhoavien suosikkiauto Land Rover Defender on palannut. Defender on saanut uutta ilmettä ja tekniikkaa, mutta on perinteilleen uskollisesti suunniteltu sopimaan kaikkein hankalimpiin paikkoihin.
Land Roverin uusi D7x (extreme) -arkkitehtuuri perustuu kevyeen alumiinimonokokkirakenteeseen. Sen avulla on luotu Land Roverin kaikkien aikojen jäykin runkorakenne. Se on kolme kertaa jäykempi kuin perinteiset erillisrunkorakenteet. Rakenne tarjoaa täydellisen perustan erillisjousitukselle ilma- tai kierrejousituksella ja tukee myös sähköistettyjä voimansiirtoja. Lanseerauksen yhteydessä valikoima koostuu nelisylinterisestä P300 ja voimakkaasta kuusisylinterisestä P400 moottorista, joka sisältää tehokkaan kehythybriditekniikan (MHEV). Asiakkaat voivat vaihtoehtoisesti valita nelisylinteristen dieseleiden D200:n tai tehokkaan D240:n, joiden molempien huippuvääntömomentti on 430 Nm.
Jatkuva neliveto, automaattivaihteisto, sähköisesti kytkettävä alennusvaihteisto, elektronisesti ohjattu keskitasauspyörästön lukko ja optiona saatava aktiivinen takatasauspyörästön lukko varmistavat, että Defender etenee rinteitä ylös ja alas hiekalla, lumella tai mudassa. Defender 110:n maavara on 291 mm ja lähestymis-, ylitys- ja jättökulmat ovat 38, 28 ja 40 astetta offroad-asetuksella. Defenderin 900 mm kahluusyvyyttä tukee Terrain Response 2 -järjestelmän uusi Wade-ohjelma, joka varmistaa että autolla voi kahlata syvään veteen täysin luottavaisin mielin.
Defender tulee tarjolla 90 ja 110 -korimalleina. Land Rover Defender 110 tarjoaa 5, 6 tai 5+2 istuimen vaihtoehdot. Toisen penkkirivin ollessa käytössä tavaratilaa löytyy 1075 litraa. Kun takapenkin selkänojat kaataa alas, kasvaa tila 2380 litraan. Vuonna 2020 mallistoon liittyy kompakti Defender 90, josta löytyy paikat jopa kuudelle.