Grand Touring -automallit ovat perinteisesti isoja ja nopeita autoja, joista löytyy myös tavaratilaa pidemmille reissuille. McLaren taas tunnetaan paremmin moottoriurheilusta ja suorituskykyisistä urheiluautoista. Nyt nämä kaksi polkua yhdistyvät uudella tavalla.
McLaren GT on uuden ajan Grand Tourer, joka ei noudata perinteistä kaavaa. Se pyrkii uudistamaan Grand Touring luokan lisäämällä siihen urheiluauton elementtejä. Kuten myös muut McLarenit, uuden GT:n kori on valmistettu hiilikuidusta ja koripaneelit alumiinista. Auton omapaino on ainoastaan 1530 kiloa. Se on 130 kiloa kevyempi kuin lähin kilpailija ja satoja kiloja kevyempi kuin valtaosa autoista GT-luokassa.
Moottorina on 4.0-litrainen, kahdella turboahtimella varustettu V8. Moottori tuottaa tehoa 620 hv ja vääntöä 630 Nm. Moottorin jatkona on 7-portainen SSG -kaksoiskytkinvaihteisto. Erinomaisen tehopainosuhteen ansiosta McLaren GT kiihtyy satasen vauhtiin 3,2 sekunnissa, 200 km/h saavutetaan 9,0 sekunnissa ja huippunopeus tulee vastaan 325 km/h vauhdissa.
Päivittäisen ajon mukavuus ja sopivuus pidemmille matkoille on huomioitu niin jarrujärjestelmän, alustan kuin varustelun suunnittelussa. Jarrujärjestelmä on tehokas nopeassa ajossa, kun taas päivittäisessä käytössä vaaditaan vähemmän poljinvoimaa. Auton maavara on ajossa 110 milliä, ja maavaraa nostavalla lift-järjestelmällä päästään jo samoihin lukuihin monien henkilöautojen kanssa. Hidastustöyssyjen ja jyrkkien ramppien aiheuttamat haasteet on huomioitu etu- ja takahelman muotoilussa.
Vaikka 4,7-metrinen McLaren GT näyttää urheiluautomaisen sulavalinjaiselta, löytyy autosta yllättävän paljon tavaratilaa. Takaluukun kannen alta löytyy 420 litraa vetävä kontti, johon luvataan mahtuvan golf bägi tai 185cm pitkät sukset monoineen. Kun edestä löytyy vielä 150 litraa säilytystilaa, tarjoaa McLaren GT kaikkiaan 570 litraa tavaratilaa.
McLaren GT:n myynti on alkanut ja toimitukset alkavat vuoden 2019 loppupuolella. Auton hinta kotimarkkinoilla Briteissä on £163,000.