Sähköistetyillä voimalinjoilla varustetut Peugeot 508 Hybrid ja 508 SW Hybrid tarjoavat todella taloudellista liikkumista. Uuden WLTP-standardin mukaan 508 Hybridin kulutus on 1,3 l/100km ja CO2-päästöt 29 g/km. SW-farkkumallilla CO2-päästöt ovat gramman suuremmat.
508 Hybrideissä yhdistyvät bensamoottori ja sähkömoottori. PureTech-bensiinimoottorin huipputeho on 180 hevosvoimaa. Sähkömoottori tuottaa 80 kW (110 hv). Hybridijärjestelmän yhteenlaskettu huipputeho on 165 kW (225 hv). Akun kapasiteetti on 11,8 kWh. Se mahdollistaa 54 kilometrin (52 km SW-mallilla) toimintasäteen puhtaasti sähköllä. Latausmahdollisuuden ansiosta ajon voi aina aloittaa täydellä akulla. Lataus Wallbox-latauspisteen avulla kestää 1h 45min.
Autossa on neljä eri ajotilaa. Hybrid-tilassa ajo matkanteko on kaikkein taloudellisinta. Comfort-tila korostaa mukavuuutta iskunvaimennuksen säädöillä. Sport tarjoaa parhaan suorituskyvyn, ja Zero Emission -tilassa voi kurvailla päästöttömästi pelkällä sähköllä.
508:n EMP2 (Efficient Modular Platform) –alustarakenne mahdollistaa voimalinjan ja akun sijoittamisen siten, ettei auton sisätiloihin ole tarvinnut tehdä muutoksia. Sisätilat ovat yhtä tilavat kuin polttomoottoriversioissa. Samoin tavaratilan koko on pysynyt ennallaan. 508 Hybrid mahdollistaa myös vetokoukun asentamisen.
Uudet lataushybridimallit esitellään Suomessa kuluvan vuoden lopulla ja autojen asiakasluovutukset alkavat heti vuoden 2020 alussa.