Uusi Porsche 718 Spyder jatkaa legendaaristen roadster-mallien, kuten Porsche 550 Spyder ja 718 RS 60 Spyder, jalanjäljissä. Paitsi että auto näyttää syötävän hyvältä, tarjoaa se myös ensiluokkaisia ajonautintoja.
Auton moottorina on uusi nelilitrainen ja kuusisylinterinen bokserimoottori. Vapaastihengittävä, korkeilla kierroksilla vahvasti vääntävä moottori tuottaa tehoa 309 kW (420 hv). 420 Nm:n maksimivääntö saadaan käyttöön kierrosnopeudella 5000–6800 rpm. Kiihdytys satasen vauhtiin onnistuu 4,4 sekunnissa ja huippunopeutta on mahdollista kerätä 301 km/h. Moottori kiertää jopa 8000 rpm, mikä tarjoaa vaikuttavan äänimaailman.
718 Spyderin alusta on peräisin Cayman GT4 -mallista. Etu- ja taka-akselien kevyessä joustintukijousituksessa on hyödynnetty kilparadoilla testattua teknologiaa ja suoria pallonivelliitäntöjä. Autossa on PASM-aktiivijousitus, joka madaltaa auton painopistettä ja parantaa sivuttaisdynamiikkaa. Ajovakauden PSM-hallintajärjestelmä on säädetty toimimaan entistäkin herkemmin ja tarkemmin, mutta se voidaan myös poistaa käytöstä kaksivaiheisesti. Mekaanisella taka-akselin tasauspyörästön lukolla varustettu Porsche Torque Vectoring (PTV) ‑järjestelmä parantaa pitkittäis- ja sivuttaisdynamiikkaa, kaarreajo-ominaisuuksia ja ajonautintoa entisestään.
Uutuusmallin kevyt avattava katto soveltuu käyttöön myös suurilla ajonopeuksilla. Katto voidaan taittaa takaluukun alle parilla yksinkertaisella toimenpiteellä. Porsche 718 Spyderissa on laajeneva takaspoileri, joka nousee automaattisesti ylös 120 km/h:n ajonopeudessa. Funktionaalisen diffuusorin ansiosta uusi Spyder on näin ensimmäinen Boxster-malliperheen auto, jossa hyödynnetään taka-akselin downforcea.