Ford tuo ensi vuonna sähköautomarkkinoille todella kiinnostavan vaihtoehdon. Uusi Ford Mustang Mach-E on kuin vuoden 2020 versio alkuperäisen Mustangin ideasta tarjota persoonallinen ja urheilullinen vaihtoehto autoiluun. Mustang tarjoaa sitä edelleen, mutta Mustang Mach-E tekee saman täysin sähköisesti.

Mustang Mach-E tulee myyntiin taka- ja nelivetoisena, sekä kahdella eri akustolla (75,7 kWh tai 98,8 kWh). Tehokkaammalla akustolla varustetun takavetoisen Mustang Mach-E (377 hv ja 565 Nm) toimintasäde on jopa 600 km (WLTP). Tarjolle tulee myös GT-erikoismalli, jonka arvioitu huipputeho on 465 ja vääntö 830 Nm. GT kiihtyy 0-100 km/h alle viidessä sekunnissa.

Uusi Mustang Mach-E on helppo tunnistaa Mustangiksi pitkän konepellin, kolmerivisten takavalojen sekä sivuprofiilin ansiosta. Ainoa isompi ero on siinä, että uusi Mach-E ei olekaan coupe vaan linjakas katumaasturi. Tämä Mustang sopii hyvin myös harrastuksiin ja perhekäyttöön. Autossa on 402-litrainen tavaratila, jonka saa venytettyä 1420-litraiseksi takapenkin selkänojat kaatamalla. Sähkömoottorin ansiosta myös ”konepellin” alta löytyykin nyt 100-litrainen tavaratila. Tavaratilan pohjassa on tyhjennystulppa, joten se on helppo huuhdella puhtaaksi, jos kontissa on kuljetettu mutaisia, märkiä tai hiekkaisia vaatteita ja varusteita.

Ford Mustang Mach-E tunnistaa kuljettajan aivan uudella tavalla. Auto havaitsee Bluetoothin avulla älypuhelimen asiakkaan lähestyessä autoa, muodostaa yhteyden puhelimeen, avaa ovet ja mahdollistaa auton käynnistämisen käyttämättä avainta. Jos puhelimen akku tyhjenee, auton ovet voi avata myös syöttämällä varmistuskoodin B-pilarissa olevaan näppäimistöön sekä erillisen koodin keskikosketusnäyttöön auton käynnistämiseksi ja ajamiseksi.

Ensimmäiset First Edition -mallit tulevat Suomeen vuoden 2020 loppuun mennessä. Rajoitettu First Edition -erikoismalli sisältää Grabber Blue -erikoismetallivärin, panoraamakaton, kontrastitikkaukset istuimissa ja ”First Edition” -kynnyslaatan.