Opel on julkistanut ensimmäisen ladattavan hybridimallin. Uudessa Opel Grandland X Hybrid4:ssä bensamoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteisteho on jopa 300 hevosvoimaa.
Auton 1.6-litrainen bensaturbo tuottaa tehoa 147 kW (200 hv). Autossa on kaksi 80 kW:n (109 hv) sähkömoottori, joista toinen sijaitsee etu- ja toinen taka-akselilla. Polttomoottori on käytössä keskialueen ja korkeimmissa nopeuksissa, kun taas alhaisemmissa nopeuksissa voimanlähteenä käytetään pääasiassa vain sähkömoottoreita. Opel Grandland X Hybrid4:n toimintamatka puhtaasti sähkökäyttöisenä on WLTP-mittaustavalla 50 kilometriä.
Grandland X Hybrid4:ssä on neljä erilaista ajotilaa – sähköinen, hybridi, neliveto ja Sport. Hybridi-tilassa auto valitsee taloudellisimman käyttövoiman. Kaupunkiajossa voi ajaa täyssähköisenä. Nelivetotila aktivoi taka-akseliston sähkömoottorin maksimaalisen pidon saavuttamiseksi kaikenlaisilla tienpinnoilla, ja Sport-tilassa saavutetaan paras suorituskyky.
Grandland X Hybrid4:n jarrutusjärjestelmä ottaa talteen energiaa jarruttaessa tai vauhdin hidastuessa. Kun kineettinen energia muunnetaan sähköenergiaksi ja hyödynnetään auton sähkömoottoreissa, Grandland X Hybrid4:n toimintamatka täyssähköisenä voi nousta jopa 10 % keskimääräisestä toimintamatkasta.
Kuljettaja voi myös käyttää erityistä ”Regeneration on Demand” -kytkintä maksimaalisen energiantalteenoton varmistamiseksi. Sähkömoottorin vääntömomentti on niin suuri, ettei jarrupoljinta tarvitse käyttää tavallisessa liikenteessä lainkaan auton pysäyttämiseksi kokonaan. Autoa voi siis hallita pelkän kaasupolkimen avulla.