Audi RS 6 Avantin neljäs sukupolvi erottuu joukosta paitsi suorituskyvyn, myös ulkomuodon osalta. Ainoastaan etuovet, katto ja takaluukku on lainattu suoraan vakiomallista. Muutoin ulkoasu on laitettu uusiksi. Esimerkiksi pyöränkaarien kohdalta koria on levennetty 40 mm, jotta alle mahtuvat myös 22-tuumaiset vanteet. Perän ilmettä hallitsevat RS -mallin puskuri, diffuusori, kattospoileri ja ja kiiltävän mustat yksityiskohdat. Valittavissa on myös RS Sport -pakoputkisto mustilla pakoputken päillä.

RS -mallin kiinnostavin yksityiskohta löytyy konepellin alta. Audi RS 6 Avantin 4.0-litrainen TFSI -bensiinimoottoria tarjoaa tehoa 441 kW (600 hv) ja vääntöä 800 Nm. Auto kiihtyy satasen vauhtiin 3,6 sekunnissa ja 200 km/h nopeuteen 12 sekunnissa. Huippunopeus on vakiona rajoitettu lukemaan 250 km/h. Dynamic -paketilla huiput ovat 280 km/h ja Dynamic plus -varustepaketilla jopa 305 km/h.

Taloudellisuutta parantaa 48 voltin kevythybridijärjestelmä sekä moottorin sylinterien lepuutusjärjestelmä. Kevyellä kaasulla, tasaisessa ajossa sylinterit 2, 3, 5 ja 8 deaktivoidaan katkaisemalla polttoaineen ruiskutus ja sytytys sekä sulkemalla imu- ja poistoventtiilit. Moottorin toimiessa nelisylinterisenä aktiivisten sylintereiden toimintapistettä siirretään ominaiskäyrällä suuremmille kuormille ja taloudellisempaan suuntaan, kun taas deaktivoidut sylinterit toimivat pääosin häviöttä.

Moottorin jatkona on 8-nopeuksinen tiptronic-automaattivaihteisto ja neliveto. Mekaaninen keskitasauspyörästö jakaa voimaa etu- ja taka-akseleille suhteessa 40:60. Jos yksi pyörä alkaa luistaa, vääntöä siirretään automaattisesti pitävämmälle akselille. Voimanjako voi olla jopa 70 prosenttia eteen ja 85 prosenttia taakse. Autossa on vakiona RS-ilmajousitus. Lisävarusteena on valittavissa on RS sport plus -urheilujousitus, johon kuuluvat teräsjouset ja kolmivaiheisesti säädettävät iskunvaimentimet.

Uusi Audi RS 6 Avant saapuu Suomeen vuoden 2019 lopulla.  Suomen hintoja ei ole vielä vahvistettu. Lähtöhinta Saksassa on 117 500 euroa.