Uusi Porsche 911 Turbo S nostaa mallin tehot ja suorituskyvyn uudelle tasolle. Voimanlähteenä on 6-sylinterinen, 3.8-litrainen, kahdella ahtimella varustettu bokserimoottori. Moottori tuottaa 650 hv tehoa ja 800 Nm vääntöä, siis 70 hv ja 50 Nm enemmän kuin edeltäjä.

PDK (Porsche Doppelkupplung) -vaihteiston ja nelivedon ansiosta kiihdytys Porsche 911 Turbo S:llä vie 8,9 sekuntia, kun nopeusmittariin tähdätään 200 km/h. Satasen vauhti saavutetaan parhaimmillaan vain 2,7 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu lukemaan 330 km/h. Parannetun Porsche Traction Management (PTM) ‑nelivetojärjestelmän ansiosta yksittäisille pyörille saadaan jaettua entistä enemmän voimaa, etupyörille jopa 500 newtonmetriä. PASM-alustajärjestelmän uusi sukupolvi parantaa kallistusvakautta, pitoa ja ohjattavuutta ja mahdollistaa entistä kovemmat kaarrenopeudet. Lisävarustelistalta löytyvät mm. 10 millimetrillä madallettu Porsche Active Suspension Management (PASM) ‑urheilualusta sekä säädettävillä läpillä varustettu sporttipakosarja, joka takaa tavallistakin voimakkaamman äänimaailman.

Uuden mallin myötä Porsche 911 Turbo S:n mitat ovat kasvaneet. Kori on nyt 45 mm entistä leveämpi (1840 mm) etuakselin kohdalla ja 20 mm leveämpi takana (1900 mm). Uudelleen suunniteltu paineilmatoimisesti laajeneva etuspoileri ja entistä suurempi takaspoileri tuottavat 15 prosenttia enemmän downforcea. Autossa on ensimmäistä kertaa erikokoinen rengastus. Edessä ovat 20-tuumaiset vanteet 255/35-rengastuksella. Takana 21 tuumaiset, 315/30-kokoiset renkaat.

Uusi 911 Turbo S on saatavissa Coupe tai Cabriolet -mallina. Coupen hinnaksi tulee Suomessa 380 052,05 euroa ja Cabrioletin 406 832,37 euroa.