Audin iso farkkumalli, A6 Avant on saatavissa myös ladattavana hybridinä. Auton voimanlähteenä toimivat tehokas 2.0-litrainen TFSI-bensamoottori sekä sähkömoottori. 2.0 TFSI:n teho on 185 kW (252 hv) ja vääntö 370 Nm. Sähkömoottorin teho on 105 kW ja vääntö 350 Nm. Hybridijärjestelmän yhteenlaskettu huipputeho on 270 kW (367 hv) ja vääntö 500 Nm.
Sähkömoottori ja erotuskytkin on integroitu seitsenvaihteiseen S tronic -vaihteistoon, joka välittää voiman quattro ultra -nelivetojärjestelmään. Audi A6 Avant 55 TFSI e quattron toimintamatka sähköllä on jopa 51 kilometriä (WLTP). Iso farkku kiihtyy 0–100 km/h 5,7 sekunnissa ja huippunopeus on 250 km/h. Pelkällä sähköllä huippunopeus on jopa 135 km/h.
Audin myAudi-sovelluksen avulla lataamista sekä ilmastointia voi ohjata etänä ennen matkaan lähtöä. Ilmastointi toimii yhdessä tehokkaan, sähkökomponenttien hukkalämpöä hyödyntävän lämpöpumpun kanssa. Vakiovarusteisiin kuuluvalla Mode 3 -kaapelilla autoa voi ladata julkisissa latauspisteissä jopa 7,4 kW teholla, jolloin litiumioniakku latautuu noin 2,5 tunnissa. Ajoneuvon takaosaan sijoitettu litiumioniakku on integroitu rakenteisiin niin, että tavaratila on tasapohjainen. Matkatavaratilan koko on vakiona 405 litraa. Takaistuimen selkänojat taitettuna tavaratilan koko kasvaa jopa 1 535 litraan.
Audi A6 Avant TFSI e -mallin vakiovarusteluun kuuluvat mm. MMI Navigointi plus -järjestelmä, Audin virtuaalinen mittaristo, Matrix-led-ajovalot sekä progressiivinen ohjaus ja urheiluistuimet Alcantara/nahkaverhoilulla. Lisäksi ulkoisesti mallin urheilullisuutta korostavat mm. Musta optiikka -paketti, S line -ulkonäköelementit, tummennetut takasivuikkunat ja takalasi sekä näyttävät 19” alumiinivanteet.
Suomessa Audi A6 Avant TFSI e quattro tulee myyntiin kesällä ja ensimmäiset autot saapuvat Audi-jälleenmyyjille alkusyksystä.