Hyundain kaupunkikokoinen katumaasturi Kona saapui markkinoille ensin bensiinimoottorilla varustettuna. Sitä seurasi täyssähköinen Hyundai Kona Electric. Malliperheen kolmas jäsen yhdistää edeltävien mallien voimanlähteet, eli tuloksena on Hyundai Kona Hybrid.

Kona Hybridin voimalinja on lainattu Hyundai IONIQ hybridistä. Polttomoottorina on vapaastihengittävä, 1.6-litrainen bensiinimoottori. Polttomoottorin huipputeho on 105 hv ja vääntö 147 Nm. Sen parina on sähkömoottori, joka tarjoaa 32 kW (44 hv) tehoa ja 170 Nm vääntöä. Hybridijärjestelmän yhteenlaskettu huipputeho on 141 hv ja maksimivääntö 265 Nm. Vaihteistona on 6-portainen kaksoiskytkinvaihteisto (DCT), joka välittää eteenpäin liikuttavan energian etupyörille.

Arki-ajossa voimanlähteenä toimii etupäässä bensiinimoottori. Sähkömoottoria hyödynnetään hiljaisissa ajonopeuksissa ja esimerkiksi peruuttaessa. Lisäksi sähkömoottori avustaa tilanteissa, joissa tarvitaan enemmän voimaa, kuten kiihdytyksissä. Järjestelmä ohjaa polttomoottorin ja sähkömoottorin käyttöä automaattisesti ja lähes saumattomasti. Kuljettaja ei juuri huomaa kumpi voimanlähteistä on käytössä. Paitsi että sähkömoottorilla ajaessa auto on todella hiljainen. Tästä syystä peruuttaessa kuuluu vaimea varoitusääni. Ajossa voi sähkömoottorin ja bensamoottorin tehtävänjaon havaita selvimmin kevyessä ylämäessä. Kun tie alkaa nousta jyrkemmäksi, tulee sähkömoottori polttomoottorin avuksi. Sähkömoottori tarjoaa mukavan annoksen lisää vääntöä, ja auto kipuaa mäen päälle ketterästi ilman että moottorin kierroksia tarvitsee juuri nostaa. Tämä on ainoa tilanne, jossa saattaa tuntea pienen nykäyksen. Mutta sekin on vain positiivinen ominaisuus, sillä samalla tulee reilu annos vääntöä parantaen ajomukavuutta.

Sähkömootorin akkua ei tarvitse ladata ulkoisesta lähteestä. Akku latautuu ajotilanteiden ja jarrutusten yhteydessä ottaen liike-energiaa talteen. Auton sähkömoottorilla ei siis ajeta kuin hetkittäin, mutta sähköstä on silti iloa. Sähkömoottori auttaa pienentämän kulutusta erityisesti taajama- ja kaupunkiajossa. Hyundai Kona Hybrid Comfort -mallin kulutus on 5,0 l/100km ja päästöt 115 g/km (WLTP). Kattavammin varustellulla Style-mallilla vastaavat luvut ovat 5,4 l/100km ja 122 g/km. Kulutus on siis noin litran pienempi sadalla kilometrillä kuin bensiinimoottorisella Kona 1.0 T-GDI -mallilla.

Hyundai Kona Hybrid -malliston hinnat alkavat 27 990 eurosta. Hybrid-mallissa perusvarustelu (Comfort-taso) sisältää mm. automaattisen ilmastoinnin, peruutuskameran, audiojärjestelmän 7” kosketusnäytöllä, sadetunnistimen ja kevytmetallivanteet. Kattavammin varustellun Style-mallin lähtöhinta on 31 990 euroa. Style-malliin kuuluvat mm. aktiivinen vakionopeudensäädin, älyavain, HUD-tuulilasinäyttö, LED-takavalot ja tummennetut takalasit. Koeajetun auton varustelua oli täydennetty lisävarusteilla, kuten nahkaverhoilu, navigointi-järjestelmällä, 8” kosketusnäyttö, KRELL Premium-audiojärjestelmä ja Safety Pack. Tämän lähes täydellisesti varustellun yksilön kokonaishinta oli reilut 36 000 euroa.