Koenigsegg esitteli nelipaikkaisen hyperurheiluauton, Koenigsegg Gemeran. Vaikka kyseessä on ensimmäinen nelipaikkainen Koenigsegg, ei merkille tutusta huippusuorituskyvystä ole tingitty. Päinvastoin.
Auton voimanlähteenä on ”pieni” polttomoottori sekä kolme sähkömoottoria. 2.0-litrainen, 3-sylinterinen, tuplaturbo on sijoitettu matkustamon taakse ja yhdessä sähkömoottorin kanssa ravitsee auton etupyöriä. Molemmilla takapyörillä on omat sähkömoottorit, jotka tuottavat tehoa n. 500 hv ja vääntöä 1000 Nm, kumpikin. Yhteensä auton sähkömoottorit tuottavat tehoa samanaikaisesti 800 kW eli lähes 1100 hevosvoimaa. Auton yhteenlaskettu huipputeho on n. 1700 hv ja vääntö 3500 Nm.
Gemeran monokokkirunko on valmistettu hiilikuidusta. Ominaisuuksiin lukeutuvat 9-portainen automaattivaihteisto, neliveto ja nelipyöräohjaus. Kiihdytys satasen vauhtiin onnistuu huimassa 1,9 sekunnissa. Huippunopeudeksi on mahdollista saavuttaa 400 km/h. Täydellä latauksella akut mahdollistavat 50 kilometrin ajomatkan puhtaasti pelkällä sähköllä. Auton polttomoottorille maistuu myös etanoli, joten suorituskyvyn lisäksi myös ympäristö on otettu huomioon tässä superautossa.
Koenigsegg Gemeran pitkä (3000 mm) akseliväli tarjoaa tilavan matkustamon neljälle. Varustelu sisältää kaikki mukavuudet, kuten infonäytöt etu- ja takapenkkiläisille, 3-alue ilmastoinnin, langattomat latausmahdollisuudet puhelimille, langaton verkkoyhteys, istuinlämmitys, sähkösäätöiset etuistuimet ja tietysti mukitelineet lämmitys/viilennys -toiminnoilla. Takapenkillä on jopa ISOFIX-kiinnitysmahdollisuus lastenistuimille.
Koenigsegg Gemera -hyperautoa valmistetaan rajoitettu 300 kpl sarja.