BMW 5-sarjan uudistuksen yhteydessä farkkumalli tulee tarjolle ladattavana hybridinä. Sedan mallin lisäksi 530e on nyt siis jatkossa saatavissa myös Touring-mallina, taka- tai nelivetona.
BMW 530e -mallissa polttoainemoottorin maksimiteho on 135 kW (184 hv) ja sähkömoottorin 80 kW (109 hv). XtraBoost-toiminnon ansiosta yhteisteho voi hetkellisesti olla 215 kW (292 hv). BMW 530e Touringin toimintamatka sähköllä on 58–62 kilometriä ja BMW 530e xDrive Touringin 53–56 kilometriä. Syksyllä 2020 mallisto laajenee BMW 545e xDrive Sedan -mallilla. 6-sylinterisellä moottorilla varustetun mallin yhteisteho on 290 kW (394 hv) ja sähköinen toimintamatka 54–57 kilometriä.
Ladattavien hybridimallien lisäksi kaikki sarjan 4- ja 6-sylinteriset moottorit tulevat tarjolle kevythybriditeknologialla varustettuna. Järjestelmän sydän on tehokas 48 voltin käynnistysmoottori, joka vähentää polttomoottorin kuormitusta ja tehostaa moottoria kiihdytyksissä.
5-sarja uudistuu
Uudistuneet 5-sarjan voi tunnistaa kapeammista ajovaloista. Sisätilojen hiottuja yksityiskohtia ovat muun muassa standardikokoinen 10,25 tuuman tai valinnaisesti 12,3 tuuman näyttö, keskikonsolin uudelleen muotoillut ohjaimet ja nahalla verhoiltu ohjauspyörä monitoimipainikkeineen. Vakiona uudessa BMW 5-sarjan Sedanissa ja Touringissa on myös automaatti-ilmastointi laajennetuilla ominaisuuksilla. Molempien mallien vakiovarusteisiin kuuluu myös Live Cockpit Plus -navigaatiojärjestelmä.
Aktiivinen vakionopeussäädin Stop & Go -toiminnolla tulee tulevaisuudessa sisältämään adaptiivisen etäohjauksen, joka mukautuu kulloiseenkin liikennetilanteeseen ja ympäristöolosuhteisiin. Nopeusrajoituksesta kertovaan mittariin lisätään myös ilmoitus ohituskiellosta.
Uudistuneet BMW 5-sarjan Sedan ja Touring tulevat markkinoille heinäkuussa.